Volvo: Pola veka brige o bezbednosti dece u automobilu

Izvor: B92, 18.Apr.2014, 10:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Volvo: Pola veka brige o bezbednosti dece u automobilu

Volvo u 2014. obeležava 50 godina posvećenosti zaštiti najmanjih i najosetljivijih putnika. Rad na bezbednosti dece u automobilu počeo je 1964. godine, predstavljanjem prvog dečijeg sedišta u modelu PV 544.

Razlika u anatomiji između dece i odraslih predstavlja osnovu razvoja bezbednosnih rešenja za najmlađe. Deca nisu minijaturne verzije ljudi, već imaju potrebu za posebnom zaštitom prilikom vožnje u automobilu.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
"Osnovni princip ostao je isti kao i pre pedeset godina. Deca do četiri godine starosti moraju da se voze okrenuta u smeru suprotnom od smera vožnje. Starija deca bi trebalo da koriste takozvano 'booster' sedište, kako bi se obezbedilo pravilno funkcionisanje sigurnosnog pojasa“, ističe Lotta Jakobsson, tehnički specijalista u bezbednosnom centru kompanije Volvo Cars.

Povodom pola veka od početka razvoja bezbednosnih rešenja za decu, Volvo je podsetio na neke od najvažnijih prekretnica u istoriji kompanije u segmentu dečije zaštite:

1964. Prvi prototip dečijeg sedišta

Nadahnut načinom na koji astronauti putuju u svemir, Bertil Aldman, doktor i profesor saobraćajne bezbednosti na univerzitetu Chalmers, razvio je prvi prototip dečijeg sedišta.

Volvo je bio direktno uključen u njegov razvoj i testiranje na modelu PV544.

1967. Rotirajuće prednje sedište s posebnim sedištem za dete

Prvo dečije sedište koje je našlo komercijalnu primenu funkcionisalo je obrtanjem suvozačevog sedišta.

Ovo rešenje je bilo dostupno kao opcija na tek predstavljenom modelu Volvo Amazon.

1972. Prvo dečije sedište Volvoa okrenuto u suprotnom smeru od smera vožnje

Sedišta za decu, okrenuta u smeru suprotnom od smera vožnje stvorena su kako bi podržala vrat i pomogla pri raspršivanju energije udarca na većem području.

Frontalni udarci su najčešći i izazivaju najteže povrede.

1976. "Booster" jastuk

Deca od tri do četiri godine starosti kao i starija, zahvaljujući booster jastuku, putuju u smeru vožnje uz korišćenje standardnog sigurnosnog pojasa. Politika Volvoa nalagala je da deca na ovaj način putuju sve dok ne dosegnu 140 cm visine, odnosno ne budu oko 10 godina starosti.

Korišćenjem booster jastuka rizik zadobijanja povreda zbog nevezivanja smanjuje se za 75 odsto.

1990. Prvi integrisani "booster" jastuk za decu

Prvi integrisani booster jastuk predstavljen je u modelu 960 (srednja pozicija na zadnjoj klupi).

U modelu Volvo S40 iz 1995. godine ova opcija je realizovana uz pomoć dva spoljna sedeća mesta na zadnjoj klupi.

1999. Prvo sedište okrenuto u suprotnom smeru s ISOFIX piključcima

Prvo rešenje za standardizovana ISOFIX sidrišta imalo je dva sedišta u jednom. Svako od sedišta, jedno za bebe, a drugo za stariju decu, moglo je da se montira na isti ISOFIX okvir.

2007. Prvo u svetu dvovisinski integrisano "booster" sedište

Integrisano dvovisinsko booster sedište prvi put je predstavljeno u modelu V70. Zahvaljujući podesivoj visini, omogućena je idealna zaštita u skladu s fizičkim osobinama deteta.

Dodati su i zatezači pojaseva prilagođeni detetu.

2014. Koncept dečijeg sedišta na naduvavanje

Poslednja u nizu inovacija iz Volvoa je koncept dečijeg sedišta na naduvavanje koje se jednostavno odlaže u malu torbu kada je van upotrebe.

Sedište koje je još uvek u razvojnoj fazi, jednostavno se montira, odnosno skladišti u malu torbu kada je van upotrebe. To znači, da se dečije sedište lako prenosi iz automobila u automobil i ne zauzima mnogo prostora.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Volvo: Pola veka brige o bezbednosti dece u automobilu

Izvor: B92, 18.Apr.2014

Volvo u 2014. obeležava 50 godina posvećenosti zaštiti najmanjih i najosetljivijih putnika. Rad na bezbednosti dece u automobilu počeo je 1964. godine, predstavljanjem prvog dečijeg sedišta u modelu PV 544...Razlika u anatomiji između dece i odraslih predstavlja osnovu razvoja bezbednosnih rešenja...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.