Kategorije
Vaš glas
U fokusu
Regioni
Izvori


Kako izgleda to?

Arhiva

Korisnicki servisi

Naši sajtovi

Prijatelji sajta


Zdrav život - bolji vid  

16.Dec.2010, 16:26, Izvor: Radio Televizija Vojvodine      Zdrav život - bolji vid

NJUJORK -

Osobe koje vode zdrav život - fizički su aktivne, pravilno se hrane i ne puše - su pod znatno manjim rizikom od degeneracije makule ("žute mrlje" u oku) kao posledice starosti(AMD), zaključili su stručnjaci s američkog Univerziteta Viskonsin.

I telesna aktivnost i zdrava ishrana svaka za sebe smanjuju rečeni rizik, ali u kombinaciji, uz nepušenje, oni uspevaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << da taj rizik umanje i za više od 70 odsto, prenosi Rojters.

Makularna degeneracija ima za posledicu gubitak vida u centru vizuelnog polja, zbog čega može da oteža čitanje i prepoznavanje lica, ali često preostaje dovoljno perifernog vida da bi se obavljale ostale životne aktivnosti.

Američki tim je istraživanje obavio na 1.313 žena, koje su devedesetih godina, u starosti od 55 do 74 godine, popunile anketu o svojoj ishrani, fizičkoj aktivnosti i eventualnom pušačkom stažu.

Posle otprilike šest godina, na njima je obavljena provera vida. Ispostavilo se da se među onima koje se najzdravije hrane kod 11 odsto pojavila ADM u ranoj fazi, dok je kod ispitanica koje su se najlošije hranile, početak ovog oboljenja ustanovljen u 19 odsto slučajeva.

Osim toga, staračka makularna degeneracija se pojavila kod jedne od deset fizički najaktivnijih ispitanica, dok se među onima koje su bile najmanje fizički aktivne javila kod svake pete.

Tim iz Viskonsina ističe da je dovoljno 10 sati nedeljno biti vrlo skromno fizički aktivan - spremati kuća, baviti se baštom ili hodati, ili osam sati nedeljno biti umereno fizički aktivan.

Mada je utvrđeno da pušenje samo za sebe ne predstavlja faktor rizika, u kombinaciji sa zdravom ishranom i fizičkom aktivnošću, nepušenje znatno smanjuje rizik od ADM.

Stručnjacvi iz Viskonsina objašnjavaju da zdrav način života možda smanjuje rizik od staračke makularne degeneracije tako što snižava krvni pritisak pa time štiti oči od degeneracije, ili što smanjuje nivo slobodnih radikala u organizmu, čime se doprinosi redukciji zapaljenskih procesa.

Američki tim ističe da bi bilo poželjno slično istraživanje obaviti i na muškarcima, uz napomenu da nema nikakvog razloga da se kod njih očekuju drugačiji rezultati.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...   
Losa vest 0 Dobra vest 0 I drugi pišu o ovome:

Mondo: Vežbajte u mladosti za dobar vid u starosti

B92: Zdrav život čuva u starosti



Zdrav život znatno doprinosi očuvanju vida u starosti  

16.Dec.2010, Izvor: SrbijaNet.rs

Osobe koje vode zdrav život fizički su aktivne, pravilno se hrane i ne puše su pod znatno manjim rizikom od degeneracije makule ("žute mrlje" u oku) kao posledice starosti (AMD), zaključili su stručnjaci s američkog Univerziteta Viskonsin. I telesna aktivnost i

Nastavak na SrbijaNet.rs... Losa vest 0 Dobra vest 0

Zdrav život u mladosti - dobar vid u starosti  

17.Dec.2010, 12:25, Izvor: S media Zdrav život u mladosti - dobar vid u starosti

Osobe koje vode zdrav život - fizički su aktivne, pravilno se hrane i ne puše - su pod znatno manjim rizikom od degeneracije makule ("žute mrlje") u oku kao posledice starosti.
I telesna aktivnost i zdrava ishrana svaka za sebe smanjuju rizik, ali u kombinaciji, uz nepušenje, oni uspevaju da taj rizik umanje i za više od 70 odsto, zaključili su stručnjaci s američkog Univerziteta...

Nastavak na S media... Losa vest 0 Dobra vest 0



Pogledaj prvu stranicu sajta Vesti.rs za najnovije vesti

Dodajte komentar

Anti-SPAM zaštita: koliki je zbir brojeva jedan i dva?
(uneti brojku slovima, na primer: PET)


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.
Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !