Izvor: B92, 24.Jul.2014, 17:19 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"Đaci da uče i medijsku pismenost"
Beograd -- Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić poručio je da se učenici moraju osposobiti da imaju kritički stav o onome što čitaju u medijima.
Ministar je poručio da bi u školama, u okviru svih predmeta, đaci trebalo da uče i o medijskoj pismenosti.
Na konferenciji za medije "Ne daj da te spinuju", Verbić je istakao da učenici treba da nauče da analiziraju ono što se pojavljuje u medijima.
"Moramo da osposobimo ljude koji izlaze >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << iz škole da imaju kritički stav prema tome šta se pojavljuje u medijima, da ne čitaju samo jedan medij, da analiziraju i ono što čuju od drugih i posebno da analiziraju ono što oni šalju u taj medijski prostor (putem fejsbuka ili tvitera)", kazao je ministar.
Prema njegovim rečima, živimo u svetu u kome informacije nisu jednosmerne ka čitaocima i gledaocima, već svi mogu na vesti da reaguju, te da na društvenim mrežama to sve češće čine mlade osobe.
"Mi smo odmah u medijima čim reagujemo... a učenici treba da nauče razliku između podatka i informacije i moraju da razumeju kakva je razlika između činjenice i tumačenja", istakao je ministar prosvete.
On je naglasio da upravo ovakva jedna kampanja može da pokaže koliko je važno razumeti pročitano.
"Želimo da iz škola izađu ljudi koji su, između ostalog, i medijski pismeni. Nije bitno koliko znaju, već kako reaguju na to što znaju, kako reaguju na ono što misle da znaju i na ono što dobijaju kroz informacije", rekao je Verbić.
Ministar prosvete Srđan Verbić ocenio je da obrazovanje u Srbiji "nije toliko loše", već da učenici nisu motivisani da uče.
Senli Pinćoti, v.d. direktora Kancelarije za demokratiju i upravu u Agenciji Sjedinjenih Americkih Država za međunarodni razvoj, rekla je da ta organizacija podržava projekte medijskog opismenjavanja, jer je to veoma važno za razvoj demokratije u društvu.
Pošto se, prema njenim rečima, novim tehnologijama povećava i broj informacija, neophodno je naučiti mlade kako da dobiju one proverljive.
"Medijska pismenost važna je za razvoj kritičkog mišljenja dece, a treba da im pomogne da nauče kako da se ponašaju u virtuelnom svetu", kazala je ona.
Kampanju "Ne daj da te spinuju" osmislila je i realizovala P.R.A. agencija, a podržala USAID.
Cilj je da se podigne svest srednjoškolaca, ali i čitavog društva, o važnosti kritičke konzumacije i proizvodnje medijskih sadržaja.
Multimedijalna kampanja počela je krajem marta emitovanjem duhovitih radio i TV spotova na lokalnim i regionalnim stanicama i televizijama, objavljivanjem tekstova u regionalnim i lokalnim medijima, a posebno je bila značajna on line kampanja.
Tokom kampanje emitovano je šest radio spotova na devet radio stanica i pet televizijskih spotova na 10 televizija.
Verbić: Osposobiti učenike da imaju kritički stav
Izvor: Blic, 24.Jul.2014
Beograd - Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić poručio je danas da se učenici moraju osposobiti da imaju kritički stav o onome što čitaju u medijima, te da bi u školama u okviru svih predmeta trebalo da uče o medijskoj pismenosti...Na konferenciji za medije "Ne daj da...