Izvor: B92, 04.Maj.2015, 14:40 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Školski sistem obrukao Švedsku
Organizacija za evropsku saradnju i razvoj saopštila je da Švedska nije uspela da poboljša školski sistem, uprkos mnoštvu reformi u poslednjih nekoliko godina.
OECD navodi da ovakvi rezultati sve više postaju sramota za tu skandinavsku državu blagostanja.
Šveđani, koji su navikli da vide svoju zemlju blizu vrha u svim međunarodnim istraživanjima, počev od onim o kvalitetu života i ekonomskoj konkurentnosti, suočili su se s činjenicom da su mladi Šveđani >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na internacionalnom testu za 15-godišnjake pali znatno ispod proseka, navodi se u izveštaju OECD.
Školska disciplina se pogoršala, pošto đaci sve češće kasne u školu nego u ostalim zemljama obuhvaćenim anketom i samo pet odsto nastavnog kadra smatra da je nastavnik cenjena profesija u društvu, što je među najnižim nivoom među zemljama učesnica u istraživanju TALIS - Istraživanju OECD o nastavi i učenju.
Jaz između mladih imigranata i rođenih Šveđana ostaje izazov, pošto svako drugo dete doseljenika ima nivo ispod osnovnog u matematici, u poređenju sa 22 odsto mladih starosedelaca.
Švedska nije uspela da poboljša svoj školski sistem, uprkos brojnim reformama u poslednjih nekoliko godina, a ambicioznija nacionalna strategija sada hitno treba poboljša kvalitet i pravednost u obrazovanju, pošto je PISA tekst pokazao da je Švedska na 28. mestu od 34 zemlje u matematici i na poslednjem 27. mestu od 27 zemalja u nauci, navodi agencija AP.
U izveštaju, danas predatom vladi Švedskoe OECD poziva Švedsku da "hitno reformiše svoj školski sistem" i predlaže unapređenje statusa i plata nastavnika, uz postavljanje većih očekivanja od đaka.