Potonuli brodovi čije su priče zanimljivije od Titanikove

Izvor: Kurir, 27.Nov.2014, 22:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Potonuli brodovi čije su priče zanimljivije od Titanikove

Više čuvenih brodova našlo je svoj put do „plave grobnice“, a mi vam predstavljamo pet slavnih brodova koji su završili tragično

Ovaj tekst je preuzet sa sajta National Geographic.

Tokom velikog dela ljudske istorije, pomorska dominacija bila je od izuzetnog značaja za vodeće svetske sile. Postoji stara izreka da, onaj ko je vlada morima - vlada i svetom. Imajući u vidu ograničene tehnološke mogućnosti tog doba, mora su bila jedini način za prelaženje >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << velikih razdaljina sa jednog kontinenta na drugi. Očigledno, to je intenziviralo sukobe među narodima, a više čuvenih brodova našlo je svoj put do „plave grobnice“. Neki od ovih brodoloma su zbog značaja koji su imali, postali predmet istorijskih istraživanja.

„Britanik”

Ovaj brod je izradila kompanija White Star Line, koja je, između ostalog, konstruisala čuveni Titanik. Na sreću ili na žalost, Britanik je bio izgrađen nakon što je poznatiji prethodnik potonuo, pa su neke izmene morale biti napravljene kako bi se povratila reputacija kompanije. Te promene su se ogledale u nekoliko dodatnih čamaca za spašavanje, ojačan je trup broda oko kotlarnice, komandna soba je funkcionalno unapređena. Takođe, renovirani su svi oni delovi koji su se pokazali ranjivim pri udaru u ledeni breg.

Britanik je bio treći najveći brod iz serije brodova kompanije White Star Line, koji su se gradili za potrebe prevoza putnika između Evrope i Severne Amerike. Ali, kako je tada bio Prvi svetski rat, Britanik je prenamenjen u takozvani „ bolnički brod“ koji je prevozio ranjenike. U toj službi je Britanik i potonuo, kada ga je, u blizini grčkog ostrva Kea, udarila mina. Brodolom se dogodio 1916.godine  i od 1000 ljudi na brodu poginulo je njih 30.Žak Kusto je otkrio olupinu pomenutog broda nekoliko decenija kasnije, i bio je prilično iznenađen što ga je pronašao u izvanrednom stanju. Tokom 90tih godina 20.veka, i početkom 21.veka, mnoge ekspedicije su se spuštale na dno mora da vide i snime olupinu. Poslednja ekspedicija je bila 2012.godine.

“Luzitanija”

“Naša Gospa od Atoča”

“Whydah Gally”

260 godina kasnije je brod Whydah Gally pronađen zahvaljujući mapi (mapu je napravio jedan kapetan koji je prvobitno istraživao nesreću iz 1717.godine). Ta mapa je bila nalik na mapu blaga kakvu danas zamišljamo. Natpis sa broda „Whydah Gally 1716“ je, takođe, pronađen. Ovo je prvi brod koji je bez sumnje identifikovan. Od tada, preko 200 000 delova broda je pronađeno, uključujući i tone blaga u obliku zlatnika i srebrnjaka.

“Osveta kraljice Ane”Iako je terorisao plavom pučinom kratak vremenski period, brod Osveta kraljice Ane je našao svoje mesto u knjigama istorije kao jedan od najstrašnijih brodova koji su ikad plovili morima. Tome je doprinela reputacija njenog kapetana - Crnobradog. Plovio je morima nešto manje od godinu dana pre nego što je 1717.godine potonuo. Neki kažu da je namerno nasukan.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.