Pala tri aviona za 10 dana

Izvor: Blic, 25.Jul.2014, 07:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pala tri aviona za 10 dana

U padu alžirskog aviona u Nigeru juče je poginulo 116 ljudi, što znači da je za sedam dana u avionskim nesrećama život izgubila ukupno 461 osoba. Kliknuti (+) za uvećanje

Francuske snage stacionirane u Maliju registrovale su ostatke alžirskog aviona AH5017 na putu između gradova Gao i Kidal. To je pusta i teško pristupačna oblast, saopšteno je na sajtu aerodroma.

Američka federalna avijatičarska administracija prethodno je upozorila pilote da budu posebno >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << oprezni kad lete iznad Malija jer je u toku plemenski rat, a česte su i pustinjske oluje.

- Malo je verovatno da je avion oboren raketom sa zemlje jer tamošnji ekstremisti nemaju oružje koje je neophodno za to - objasnili su francuski zvaničnici.

Avion alžirske nacionalne kompanije “Er Alžir”, u kojem je bilo 110 putnika i šest članova posade, nestao je sa radara 50 minuta nakon poletanja iz Uagadugua, glavnog grada Burkine Faso.

- Nije bio daleko od alžirske granice, kada je kontrola leta zamolila posadu da skrene s putanje zbog loših vremenskih prilika i mogućnosti sudara sa drugim avionom koji je leteo na putanji Alžir - Bamako. Kontakt sa posadom je izgubljen nakon promene kursa - navodi se u saopštenju “Er Alžira”.

Prema rečima Borisa Momirova, potpredsednika Udruženja linijskih pilota Srbije, 50 minuta leta je više nego dovoljno da avion uđe u fazu krstarenja, u kojoj oluja ne igra nikakvu ulogu.

- Za dostizanje faze krstarenja potrebno je najviše pola sata. Tada je avion iznad oblaka i vremenske nepogode ne bi trebalo da budu faktor koji utiče na njegov let - kaže Momirov za “Blic”.

Kao još jedan faktor rizika u medijima se pominje činjenica da je avion bio star 18 godina, ali Momirov kaže da to ne znači da je bio u lošem stanju.

- Starost aviona ne znači ništa, on može biti izuzetno dobro očuvan. Prema ograničenjima Agencije za bezbednost saobraćaja Evrope, avion ne može biti stariji od 30 godina da bi se koristio za komercijalne letove.

Svih šest članova posade alžirskog aviona bili su španski državljani, budući da je u pitanju letelica privatne španske kompanije “Svifter” na čarter letu kojim rukovodi “Er Alžir”. Prema rečima Kare Terki, predstavnice “Er Alžira” u Burkini Faso, svi putnici su bili u tranzitu, a njihova krajnja destinacija bile su evropske zemlje, Bliski istok ili Kanada. Među putnicima je bilo najviše Francuza, pa je u toj zemlji odmah formiran krizni centar.

Iako su se u proteklih osam dana, pored nesreće sa alžirskim avionom, srušili malezijski avion iznad Ukrajine i onaj u Tajvanu, to sredstvo prevoza i dalje važi za najbezbednije.

- Prema statistici iz 2013, u milion letova događala su se svega dva sa fatalnim ishodom, dok ih je osamdesetih godina bilo šest. Mediji na globalnom nivou poklanjaju veću pažnju avionskim nesrećama nego automobilskim.

Potraga

Sudbina malezijskog aviona sa leta MH370, koji je 8. marta nestao tokom leta od Kuala Lumpura do Pekinga sa 239 osoba, i dalje predstavlja misteriju. Međunarodni timovi istražitelja i dalje pretražuju Indijski okean, gde je najverovatnije pala ova letelica.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.