Naučnici tvrde da omega-3 masne kiseline štite srce i krvne sudove, pa je sasvim logično što su proizvođači došli na ideju da ih dodaju namirnicama. Margarin obogaćen ovim kiselinama navodno štiti srce, ali kako je pokazala studija sprovedena u Holandiji čiji su rezultati objavljeni na Evropskom kongresu kardiologa u Stokholmu, to i nije sasvim tačno.
U istraživanju je >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << učestvovalo 4.800 žena i muškaraca starih između 60 i 80 godina koji su preživeli infarkt pre četiri godine u proseku. Tokom studije koja je trajala 40 meseci svi učesnici su svakodnevno dobijali četiri kašičice margarina obogaćenog ili sa 400 miligrama eikosapentaenske kiseline (EPA) ili dokosaheksaenske kiseline (DHA) ili sa dva miligrama alfa-linolenske kiseline (ALA) ili pak svim ovim dodacima, odnosno placebom koji nije sadržao nikakve aktivne supstance.
Prilikom istraživanja koje je predstavljeno u Stokholmu naučnike su najviše zanimali broj nastalih infarkta, kardiološke metode i hirurški zahvati na srcu. Gotovo svi pacijenti učesnici studije dobijali su nakon infarkta, osim obogaćenog margarina, i terapiju koja se obično primenjuje: lekove za snižavanje krvnog pritiska, sredstva protiv stvaranja krvnih ugrušaka i lekove koji snižavaju nivo holesterola u krvi. Na kraju studije naučnici su kod 14 odsto učesnika zabeležili nove, teške probleme sa srcem.