Ko mostovima daje imena?

Izvor: Radio 021, 25.Okt.2014, 16:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ko mostovima daje imena?

Novi most koji povezuje Zemun i Borču nazvan je po srpskom naučniku Mihajlu Pupinu. To su izglasali odbornici Skupštine Grada, a dosadašnja praksa je pokazala da obično nisu prihvaćeni zvanični nazivi, već se koriste imena koja je narod spontano usvojio.

Iako grad na dve reke,  Beograd je prvi most dobio tek krajem 19. veka. To je bio Železnički most koji je preko reke Save u Beogradu povezao evropske prestonice sa Carigradom, čime je ispunjena i jedna od najvažnijih >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << obaveza kneževine Srbije preuzeta po sticanju nezavisnosti na Berlinskom kongresu 1878. Most je rušen u oba svetska rata.

"On je za vreme rata i posle rata zvan nemački ili kako ga je narod zvao švapski most, zato što su ga Nemci sagradili 1942. godine. Od miniranja ga je spasao Miladin Zarić, možemo da kažemo heroj, jer je zaista velika hrabrost bila potrebna da se taj most razminira u toku operacija za oslobođenje Beograda. Ja se nadam da će taj most dobiti njegovo ime", kaže pomoćnik sekretara za kulturu Beograda Aleksandar Ilić.

Prvi most koji je nazvan po nekoj ličnosti je Most kralja Aleksandra, izgrađen 1934. godine. Četiri puta je rušen i obnavljan. Ime Most bratstva i jedinstva dobija 1956. godine, ali ga Beograđani nazivaju Brankov most.

Godinu kasnije pušten je u saobraćaj prvi most na Dunavu koji spaja Beograd sa Banatom, nazvan po kralju Petru Drugom. Rušen je 1941, a posle obnavljanja 1946. Josip Broz Tito daje mu ime Most Crvene Armije, ali ostao je Pančevački most. Tu još uvek jedinu vezu sa Banatom dnevno pređe oko 60.000 vozila. Biće rasterećen kada novi Pupinov most krajem godine bude završen.

Do izgradnje Mosta na Adi tri decenije nije izgrađen nijedan most, iako je boj stanovnika višestruko povećan, a Beogradom se svakodnevno kreće 700.000 automobila. "Most na Adi nije iskorišćen u velikom delu svog kapaciteta, delom zbog mesta na kom je napravljen, delom zbog saobraćajnica koje treba da budu i na jednoj i na drugoj strani i dok se one ne završe taj most neće biti u punom kapacitetu", kaže Rade Obradović iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Planirano je proširenje starog savskog mosta, a novine donosi i projekat Beograd na vodi, gde je predviđen i pešački most.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.