Izvor: Blic, 02.Nov.2007, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
„Klio“ u trendu
Francuski proizvođač relativno često lansira specijalne serije, koje realizuje u saradnji s poznatim modnim kućama. Ne tako davno nudili su nam „tvingo beneton", a sada je na red došao „klio rip karl" - kreiran s istoimenim australijskim proizvođačem sportske opreme.
Na vratima prtljažnika i centralnoj konzoli otisnuti su veliki logotipi firme „Rip karl", a enterijer je izveden u crveno-crnoj kombinaciji. Kao osnova za razvoj poslužio je paket „dinamik", >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << s dosta sportskih elemenata.
ZANIMLJIVA OPREMA
Pored upotrebljivog organizatora prtljažnika „klio rip karl" ima i dobar audio-sistem s „konekšn boksom" u kaseti ispred suvozača, što mu dođe samo zvučno ime za nekoliko konektora namenjenih eksternim uređajima poput aj-poda, MP3 plejera ili USB fleš memorije. Upravljač i ručica menjača obloženi su kožom, a kaseta je povezana s klima-uređajem, tako da se tokom letnjih dana može pretvoriti i u svojevrsnu rashladnu komoru za osvežavajuće napitke, čokoladu ili voće.
Paket „rip karl" sadrži i puno bezbednosne opreme. Uz standardne prednje i bočne vazdušne jastuke (ukupno šest) dobija se i er beg koji sprečava klizanje tela ispod sigurnosnog pojasa. Tu su aktivni elementi, poput ABS-a i podsistema za pravilan raspored kočne sile i pomoć pri naglom kočenju.
MOĆNO MOTORČE
Radna zapremina od 1,15 litara ne obećava mnogo. Kao baza poslužio je motor sa 16 ventila, koji se već neko vreme koristi u manjim „renoima". Modifikacijom oko 30 odsto delova i dodavanjem turbo kompresora stiglo se do 100 konja. To je snaga koja odgovara aktuelnim agregatima od 1,4 l, kakve nudi i sam „Reno". Da bi ubrzanja bila još silovitija, primenjen je i štos sa savremenih turbo dizela - takozvani „overbust" režim. Kada se, u drugom, trećem ili četvrtom stepenu prenosa, kazaljka obrtomera podigne iznad 4.500 obrtaja, dolazi do uvećanja pritiska u turbo punjaču. Tada je u ograničenom vremenskom periodu (zbog zaštite motora) na raspolaganju još pet konja i šest njutnmetara. Maksimalni obrtni moment je, inače, raspoloživ u rasponu od 3.000 do 5.500 o/min.
Menjač je petostepeni i prema tradiciji ima meke i precizne hodove. Kada se na to doda i dobar sistem oslanjanja (napred: pomoćni ram i trougaona ramena, nazad: torziona osovina) i servo upravljač dobro izbalansirane snage, jasno je da se ovim „kliom" upravlja bez ikakvog napora. Proizvođač nije preterivao ni s dimenzijom točkova - uz ovaj „reno" dobijaju se aluminijumski naplaci od 15 inča s pneumaticima dimenzija 185/60. Kome se to čini previše običnim, može da naruči i „šesnaestice" - naravno, uz doplatu. A kad već pominjemo novac, treba reći da „klio" u trendu košta 14.779 evra sa svim dažbinama. Doplata za metalik boju je 366 evra.
Tehničke karakteristike
Clio 1.2 TCE
motor četvorocilindrični
zapremina 1.149 ccm
maks. snaga 74 kW (100 KS) pri 5.500 o/min.
maks. obr. moment 145 Nm pri 3.000 o/min.
prenos napred
menjač 5-stepeni
dužina 3.985 mm
širina 1.720 mm
visina 1.495 mm
međuos. rastojanje 2.575 mm
masa 1.105 kg
prtljažnik 290-1.030 l
rezervoar 55 l
pneumatici 185/60 R 15
maks. brzina 185 km/h
0-100 km/h 11,1 s
potrošnja 5,9 l/100 km
gorivo bezolovni benzin
Cena i oprema test vozila
Renault Clio 1.2 TCE Rip Curl: ABS, EBV, BA, šest vazdušnih jastuka, er beg protiv zaranjanja tela, klima uređaj s polen filterom, radio-CD s četiri zvučnika, „audio konekšn boksom" i komandama uz upravljač, hlađenje kasete ispred suvozača, prednja sedišta podesiva po visini, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, servo upravljač podesiv po visini, obruč upravljača i ručica menjača obloženi kožom, aluminijumski naplaci, svetla za maglu napred i nazad, elektropodesiva, sklopiva i grejana spoljna ogledala, putni računar, elektropodizači prozora u prednjim vratima, tonirana stakla s UV filterom, metalik boja (+ 366 evra)... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 15.145 evra.