„Klio“ u trendu

Izvor: Blic, 02.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Klio“ u trendu

Francuski proizvođač relativno često lansira specijalne serije, koje realizuje u saradnji s poznatim modnim kućama. Ne tako davno nudili su nam „tvingo beneton", a sada je na red došao „klio rip karl" - kreiran s istoimenim australijskim proizvođačem sportske opreme.

Na vratima prtljažnika i centralnoj konzoli otisnuti su veliki logotipi firme „Rip karl", a enterijer je izveden u crveno-crnoj kombinaciji. Kao osnova za razvoj poslužio je paket „dinamik", >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << s dosta sportskih elemenata.

ZANIMLJIVA OPREMA

Pored upotrebljivog organizatora prtljažnika „klio rip karl" ima i dobar audio-sistem s „konekšn boksom" u kaseti ispred suvozača, što mu dođe samo zvučno ime za nekoliko konektora namenjenih eksternim uređajima poput aj-poda, MP3 plejera ili USB fleš memorije. Upravljač i ručica menjača obloženi su kožom, a kaseta je povezana s klima-uređajem, tako da se tokom letnjih dana može pretvoriti i u svojevrsnu rashladnu komoru za osvežavajuće napitke, čokoladu ili voće.

Paket „rip karl" sadrži i puno bezbednosne opreme. Uz standardne prednje i bočne vazdušne jastuke (ukupno šest) dobija se i er beg koji sprečava klizanje tela ispod sigurnosnog pojasa. Tu su aktivni elementi, poput ABS-a i podsistema za pravilan raspored kočne sile i pomoć pri naglom kočenju.

MOĆNO MOTORČE

Radna zapremina od 1,15 litara ne obećava mnogo. Kao baza poslužio je motor sa 16 ventila, koji se već neko vreme koristi u manjim „renoima". Modifikacijom oko 30 odsto delova i dodavanjem turbo kompresora stiglo se do 100 konja. To je snaga koja odgovara aktuelnim agregatima od 1,4 l, kakve nudi i sam „Reno". Da bi ubrzanja bila još silovitija, primenjen je i štos sa savremenih turbo dizela - takozvani „overbust" režim. Kada se, u drugom, trećem ili četvrtom stepenu prenosa, kazaljka obrtomera podigne iznad 4.500 obrtaja, dolazi do uvećanja pritiska u turbo punjaču. Tada je u ograničenom vremenskom periodu (zbog zaštite motora) na raspolaganju još pet konja i šest njutnmetara. Maksimalni obrtni moment je, inače, raspoloživ u rasponu od 3.000 do 5.500 o/min.

Menjač je petostepeni i prema tradiciji ima meke i precizne hodove. Kada se na to doda i dobar sistem oslanjanja (napred: pomoćni ram i trougaona ramena, nazad: torziona osovina) i servo upravljač dobro izbalansirane snage, jasno je da se ovim „kliom" upravlja bez ikakvog napora. Proizvođač nije preterivao ni s dimenzijom točkova - uz ovaj „reno" dobijaju se aluminijumski naplaci od 15 inča s pneumaticima dimenzija 185/60. Kome se to čini previše običnim, može da naruči i „šesnaestice" - naravno, uz doplatu. A kad već pominjemo novac, treba reći da „klio" u trendu košta 14.779 evra sa svim dažbinama. Doplata za metalik boju je 366 evra.

Tehničke karakteristike

Clio 1.2 TCE

motor četvorocilindrični

zapremina 1.149 ccm

maks. snaga 74 kW (100 KS) pri 5.500 o/min.

maks. obr. moment 145 Nm pri 3.000 o/min.

prenos napred

menjač 5-stepeni

dužina 3.985 mm

širina 1.720 mm

visina 1.495 mm

međuos. rastojanje 2.575 mm

masa 1.105 kg

prtljažnik 290-1.030 l

rezervoar 55 l

pneumatici 185/60 R 15

maks. brzina 185 km/h

0-100 km/h 11,1 s

potrošnja 5,9 l/100 km

gorivo bezolovni benzin

Cena i oprema test vozila

Renault Clio 1.2 TCE Rip Curl: ABS, EBV, BA, šest vazdušnih jastuka, er beg protiv zaranjanja tela, klima uređaj s polen filterom, radio-CD s četiri zvučnika, „audio konekšn boksom" i komandama uz upravljač, hlađenje kasete ispred suvozača, prednja sedišta podesiva po visini, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, servo upravljač podesiv po visini, obruč upravljača i ručica menjača obloženi kožom, aluminijumski naplaci, svetla za maglu napred i nazad, elektropodesiva, sklopiva i grejana spoljna ogledala, putni računar, elektropodizači prozora u prednjim vratima, tonirana stakla s UV filterom, metalik boja (+ 366 evra)... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 15.145 evra.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.