Izvor: RTS, 25.Mar.2012, 07:47

"Garantovane" zamke

Garantovane zamke

Prilikom kupovine novog računara, potrošači žele garanciju, koja pokriva praktično sve. Takvu garanciju, koja pokriva slučajani pad, sedanje na računar, pa čak i krađu, nudi "Tošiba". Ipak, loša iskustva kupaca svedoče da nije sve tako idealno.

Kada kupuju novi računar, potrošači žele da dobiju garanciju koja pokriva gotovo sve vrste kvarova. "Tošiba" upravo to nudi svojim kupcima, a prodavci više nego rado ističu prednost njene garancije "Bez obzira na sve". >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Međutim, loša iskustva kupaca ukazuju da nije sve tako savršeno.

Vera Radivojević iz Aranđelovca kaže da je upravo takva ponuda na nju prilično uticala, kada je kupovala laptop u prodavnici "VinVin". Nažalost, Vera se vrlo brzo našla u prilici da testira Tošibinu jedinstvenu garanciju "Bez obzira na sve", prenosi Potrošački savetnik*.

Na prvi pogled, jasno se videlo da postoji problem sa monitorom, koji je verovatno posledica fizičkog oštećenja. To nije trebalo da bude problem, jer je i fizičko oštećenje pokriveno Tošibinom garancijom "Bez obzira na sve", pa je Vera odnela svoj laptop u servis, očekujući da će je ubrzo pozvati da preuzme uređaj.

Ispostavilo se da Vera uopšte nije imala garanciju "Bez obzira na sve", jer se nije registrovala na Tošibinom sajtu. Vera tvrdi da joj taj detalj prodavci "VinVina" nisu saopštili pri kupovini i da uopšte nije znala da treba da se registruje.

Proverom nekoliko lanaca koji se bave prodajom tehničkih urećaja, ispostavilo se da su prodavci u šest od devet prodavnica rekli da garancija "Bez obzira na sve" važi samo ako se registrujete u roku od sedam dana. U tri prodavnice o registraciji nisu rekli ništa.

Situacija je još lošija ako "Tošibine" laptopove kupujete putem Interneta.

Na sajtu "Komtrejd šopa" jasno se ističe da garancija "Bez obzira na sve" obuhvata pokrivenost prilikom slučajnog oštećenja, u slučaju krađe, i u slučaju gubitka posla. Nigde se ne spominje da zapravo garancije na kupljeni laptop nema, dok se ne izvrši neophodna registracija. Situacija je potpuno ista i na sajtu "Gigatrona".

U odgovoru na pitanje u vezi sa adekvatnim informisanjem kupaca, menadžment "Gigatrona" i "Komtrejd šopa" saopštio je da se od 1. aprila ove godine zvanično menjaju uslovi Tošibine garancije "Bez obzira na sve", kao i sam proces registracije.

"U dogovoru sa Tošibinom kancelarijom iz Hrvatske, odlučeno je da na naše sajtove detaljnu informaciju postavimo 31.03.2012. godine. Do tada na našim sajtovima jasno stoji informacija da kupci treba da se raspitaju o detaljima na našim prodajnim mestima", navodi se u saopštenju.

Na sajtovima "Tehnomanije", "Laptop centra", "Pi-si Praktika" i "Vinvina", na stranicama sa opisom proizvoda, ne pominje se pomenuta posebna garancija.

Reč kupca protiv reči prodavca

Zbog svega navedenog ne može se da isključiti mogućnost da Veri Radivojević, VinVinovi prodavci nisu saopštili da garancija važi samo ako se registruje. Međutim, problem je i to što Vera ne može da dokaže da je prodavci nisu adekvatno informisali.

Na kraju su odgovorni iz "VinVina" saopštili da će ipak izaći u susret svom kupcu i besplatno popraviti njen laptop.

Predstavnik "Tošibe" Adrijan Vazdar i odgovorni u "VinVinu" kažu da veruju da su praktično svi kupci upoznati da je registracija obavezna.

U kutiji laptopa se nalazi letak sa svim informacijama o Tošibinoj garanciji "Bez obzira na sve". Pored toga, postoji i posebna veb stranica na srpskom, a od nedavno radi i kol centar za Srbiju koji kupci mogu pozvati i gde će mogu dobiti svu neophodnu pomoć prilikom registracije, navodi se u saopštenju.

Aleksandar Tasić, koji je, pre nego što je otvorio svoj servis, duži niz godina radio u ovlašćenim servisima, posebno skreće pažnju na činjenicu da kupce niko ne edukuje prilikom kupovine.

"Prodavac neće potrošiti dva minuta više da vam kaže šta da radite, koje su vaše obaveze, da bi ste se poštedeli eventualnih problema prilikom ostvarivanja garancije", napominje Tasić.

Prema njegovim rečima, ima raznih marketinških trikova, pa je prilikom kupovine uređaja potrebno veoma pažljivo pročitati uslove garancije. "Kupac mora da zna, svoje obaveze i svoja prava, kako bi se izbegli problemi", ističe Tasić.

Vlasnicima laptopova, kako kaže Tasić, ipak ide u prilog to što se njihovi interesi poklapaju sa interesima ovlašćenih servisera.

Svakom ovlašćenom servisu je u interesu da uradi servis u garantnom roku, jer ga on naplaćuje od proizvođača, tako da nijednom servisu nije u interesu da bez razloga nekom odbije garanciju, jer onda ne može da naplati svoj rad. Striktno propisani ulovi garancije, moraju da se ispoštuju, objašnjava Tasić.

* Emisiju Potrošački savetnik možete pogledati na našem Drugom programu subotom od 21 i nedeljom od 12 časova.

Nastavak na RTS...


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.