GSP IMA NOVA, NEOBIČNA PRAVILA: Da bi smeli da voze vozači sada moraju da poseduju OVO

Izvor: Press, 25.Okt.2016, 15:14   (ažurirano 02.Apr.2020.)

GSP IMA NOVA, NEOBIČNA PRAVILA: Da bi smeli da voze vozači sada moraju da poseduju OVO

Šoferi koji imaju nameru da rade za najvećeg gradskog prevoznika u Beogradu ubuduće će morati da plate da dobiju posao!
Foto:dnevno.rs
Uslov za vozače koji hoće da rade u GSP je da o svom trošku obezbede memorijsku tahografsku karticu, dok tramvajdžije moraju da plate i obuku od 1.000 evra. 
Prema rečima Željka Milkovića, direktora GSP, od septembra 2015. primenjuje se princip >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << da svaki novi vozač sa kojim treba da se zasnuje radni odnos ima obavezu da pre toga, o svom trošku, obezbedi memorijsku karticu.
Obaveza je vozača da nabavi memorijsku karticu, a ne GSP "Beograd", a to važi i za one koji su već u radnom odnosu, a ne poseduju je. Poslednji zahtev za memorijsku karticu vozači GSP podneli su Agenciji za bezbednost saobraćaja ovog meseca - kaže Milković. 
Tahografska kartica je nosač podataka koja se koristi u digitalnom tahografu i koja omogućava identifikaciju vlasnika kartice, kao i preuzimanje i čuvanje podataka. Postoje četiri vrste kartica: za vozača, prevoznika, radionice i nadzornog organa. 
Kako navode u Agenciji za bezbednost saobraćaja, od početka izdavanja tahografskih
Polovina ispunjava uslove Kako kaže direktor GSP Željko Milković, u ovoj firmi samo polovina vozača ima kartice za tahografe. Jedan deo vozača je "opremila" firma, a pojedini su sami kupili karticu. Ipak, i dalje ih veliki broj nema. Kamioni i autobusi proizvedeni posle jula 2010. godine, kao obavezni deo opreme, moraju imati i digitalni tahograf, a memorijske kartice u Srbiji izdaju se već četiri godine.

kartica 2012. godine, javno preduzeće GSP "Beograd" podnelo je zahtev za izdavanje devet kartica prevoznika i dve kartice radionice, koje su im i izdate. Broj zahteva za izdavanje kartice vozača, koji su zaposleni u GSP, nije moguće izdvojiti pošto se izdaje kao lični dokument i ni na koji način nije povezan sa prevoznikom kod koga je vozač zaposlen. Zahtevi za izdavanje kartice prevoznika podneti su 19.11.2013. godine, a poslednji zahtev za izdavanje kartice radionice 23.9.2016. godine.
- Prema proceduri o postupku izdavanja tahografskih kartica, prilikom podnošenja zahteva za izdavanje kartice vozača uplatilac mora biti vozač - podnosilac zahteva, na čije ime se izdaje kartica. Za izdavanje kartice prevoznika i radionice uplatilac mora biti privredno društvo, preduzetnik ili firma, odnosno radionica, koja podnosi zahtev. Izuzetno, u specifičnim slučajevima može doći do određenih odstupanja od procedure što se prevazilazi međusobnom koordinacijom svih učesnika u postupku izdavanja tahografskih kartica - objašnjavaju u Agenciji. 
U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da je cena izdavanja kartice određena Odlukom o ceni izdavanja memorijske kartice za digitalne tahografe. 
- Cena obuhvata troškove izrade kartice u iznosu od 40 evra u dinarskoj protivvrednosti, bez PDV, troškove u vezi sa izdavanjem kartica u iznosu od 1.500 dinara i republičku administrativnu taksu od 300 dinara. Kartica vozača i kartica prevoznika izdaju se na period ne duži od pet godina, a kartica radionice na period ne duži od jedne godine - dodaju u Agenciji. 
Sindikat  Po mišljenju Zorana Antića, predsednika Samostalnog sindikata GSP "Beograd", uslovi koji se postavljaju pred vozače ovog preduzeća, neće pokolebati zainteresovane za posao vozača u najvećem gradskom prevozniku. 
- Naš sindikat će svakako razgovarati sa rukovodstvom firme i predstavnicima grada. Zalažemo se da onima koji već rade, finansiranje memorijskih kartica preuzme GSP i grad. U međuvremenu smo tražili da nam obrazlože po kom zakonu su vozači dužni da plaćaju kartice. A, plaćanje obuke za tramvajdžije je zakonski definisano - najavljuje Antić. 
 

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.