Jakunjin u Beogradu potvrdio da se ubrzava modernizacija srpskih pruga

Izvor: Vostok.rs, 11.Jul.2014, 19:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jakunjin u Beogradu potvrdio da se ubrzava modernizacija srpskih pruga

11.07.2014. -

Ako je Vladimir Jakunjin, direktor Ruskih državnih železnica, nepoželjna osoba u Sjedinjenim Državama, s obzirom da se nalazi na tamošnjoj crnoj listi osoba kojima su uvedene sankcije posle početka ukrajinske krize, i to samo zato što su visoko pozicionirani u ruskoj državnoj nomenklaturi, onda je neosporna činjenica da je njegova poseta Beogradu potvrdila da je on dragi gost u Srbiji, a za to očigledno >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << postoje i dobri razlozi - jer lično rukovodi obnovom srpske železnice.

Dakle, Jakunjin je zajedno sa potpredsednicom Vlade Srbije Zoranom Mihajlović obišao radove na modernizaciji pruge u Pančevu, gde se tom prilikom mogla čuti ocena da radovi teku još bržom dinamikom nego što je to predviđeno projektom koji se finansira iz ruskog kredita. Uostalom, upravo je takva potreba za ubrzanjem radova bila jedan od zaključaka tokom proteklog susreta Aleksandra Vučića sa njegovim ruskim kolegom Dmitrijem Medvedevim pre nekoliko dana u Moskvi, kada su se dvojica premijera dogovorila da ubrzaju rusku modernizaciju srpske železnice.

Konkretno, na pančevačkom magistralnom pravcu to znači da se brže od predviđenog roka gradi drugi kolosek koji će omogućiti povećanje obima transporta, a taj prihod koji će biti ostvaren od teretnog saobraćaja će, kako se juče moglo čuti – predstavljati okosnicu razvoja srpskih železnica u budućnosti, što inače do sada nije bio slučaj. Nakon obilaska gradilišta, direktor ruskih železnica je napomenuo da je upravo počelo bušenje prvog stuba za most preko reke Tamiš u blizini Pančeva, koji će biti dugačak oko 250 metara, a pri tom je posebno naglasio zadovoljstvo zbog viđenog tempa radova, koji pored ostalog predviđaju rekonstrukciju postojećeg koloseka, te izgradnju i elektrifikaciju novog, kao i uređenje kompletne železničke infrastrukture.

Takođe, od njegovog srpskog kolege se istovremeno moglo čuti da će uskoro početi realizacija i drugog dela međudržavnog ugovora, koji podrazumeva obnovu šest deonica pruge na Koridoru 10 u dužini od preko 100 kilometara, zbog čega su početkom jula u Srbiju stigle još 43 najmodernije mašine za izgradnju pruga, što znači da će uskoro u zemlji biti angažovano više od sto ruskih mašina koje će učestvovati u obimnom projektu obnove i modernizacije, koji se realizuje iz kredita vrednog 800 miliona dolara kog je odobrila Ruska Federacija.

Međutim, da se realizacija pomenutog kredita suočava i sa nepredviđenim problemima, potvrdila je ministarka saobraćaja Mihajlović, kada je priznala da sa srpske strane nisu bili urađeni neophodni projekti, što je teško razumljiv propust ako se uzme u obzir vreme koje je do sada bilo na raspolaganju, kao i važnost hitne rekonstrukcije srpskih pruga. A takođe, u susretu sa predsednikom Tomislavom Nikolićem, Vladimir Jakunjin ga je zamolio za pomoć u rešavanju administrativnih poteškoća koje bi mogle da se pojave u narednom periodu, iako nije precizirao o kojim se potencijalnim problemima radi. Pa ipak, i pored svega, obim dosadašnjih radova koje izvode ruske i srpske kompanije, kao i radovi koji tek predstoje na više saobraćajnih pravaca, opravdano bude nadu da će modernizacija srpskih železnica pomoću ruskog kredita omogućiti angažovanje domaće privrede, baš onako kao što je i planirano.

Ratko Paić,

Izvor: Glas Rusije    

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.