Izvor: Blic, 29.Jul.2016, 00:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SAD: Iako omražene, policijske kamere spasavaju živote

Ukidanje među vozačima u SAD omraženih policijskih kamera koje snimaju prolazak vozila kroz raskrsnice kada je na semaforu crveno svetlo, može imati fatalne posledice, pokazuje nova studija.

Traffic deaths up in cities that turn off red-light cameras. https://t.co/so06gFSUZ0 pic.twitter.com/nvRxDQrLm1

U SAD su vlasti 158 gradova u poslednjih pet godina demontirale te kamere zbog stava lokalne javnosti da >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << kamere služe pre svega za prikupljanje novca od kazni, a sudovi u nekim saveznim državama su se priklonili vozačima koji su se žalili na tako izrečene kazne.

Institut auto-osiguravača za bezbednost na putevima je danas na osnovu studije saopštio da je broj poginulih u saobraćajnim nesrećama skočio za skoro trećinu u gradovima u kojima su isključene nadzorne kamere kod semafora. Istraživači su uporedili stanje u 14 gradova gde su kamere skinute, sa stanjem u 29 gradova u istim oblastima gde su kamere ostale i utvrdili da je, kada se eliminišu drugi faktori udesa, broj sudara zbog prolaska kroz crveno svetlo za 30 odsto veći tamo gde kamera više nema.

- Pored toga, po isključivanju kamera na raskrsnicama je broj svih vrsta nesreća porastao za 16 odsto. To ukazuje na to da kamere odvraćaju vozače od rizičnog ponašanja - rekao je Ven Hu, koautor studije.

Drugi deo studije je analiza pogibija pri sudarima zbog prolaska kroz crveno svetlo u 57 gradova koji imaju kamere i u 33 grada koji nisu uveli kamere. Stopa takvih nesreća je 21 odsto niža u gradovima s kamerama.

Traffic accidents are 30 per cent higher without redlight cameras study. https://t.co/6q6N8nPhnA pic.twitter.com/r9e36dqEg7

Stopa svih vrsta sudara na raskrsnicama sa semaforima je 14 odsto niža tamo gde ima kamera. S druge strane, ima studija koje su pokazale da kamere koje snimaju prolazak na crveno svetlo povećavaju verovatnoću od naletanja odpozadi, ali posledice takvih sudara su manje, sa daleko manje smrtnih slučajeva nego pto ima u sudarima u raskrsnici kada jedno vozilo naleti na drugo koje je prošlo kroz crveno svetlo.

Džonatan Adkins, izvršni direktor američkog Udruženja guvernera za bezbednost na putevima, rekao je da je razočaravajuće što je ukupan broj gradova s nadzornim kamerama uz semafore opao sa 533 2012. godine, na 467 gradova prošle godine.

- Suviše često se dešava da glasna manjina koja predvodi napad za ukidanje te mere, košta života ljude u svojim zajednicama - rekao je Adkins.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.