30.01.2015 ::: Potvrđeno! Toyota se 2017. godine vraća u WRC

Izvor: AutoMagazin, 30.Jan.2015, 12:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

30.01.2015 ::: Potvrđeno! Toyota se 2017. godine vraća u WRC

Ono što su svi ljubitelji reli sporta s nestrpljenjem očekivali, postaje realnost. Toyota je danas zvanično potvrdila, da se vraća u FIA Svetski reli šampionat. Novi takmičarski automobil - Toyota Yaris WRC, prvi put videćemo na WRC takmičenju 2017. godine...

Pogledajte: Video - Toyota Yaris WRC brusi asfalt u Italiji.

Ispod "haube" Yarisa >> Pročitaj celu vest na sajtu AutoMagazin << WRC nalazi se 1.6 Turbo motor maksimalne snage 300 KS pri 6.000 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 420 Nm. Maksimalan dozvoljen broj obrtaja iznosi 8.500 o/min. Za prenos snage brine se sekvencijalni menjač sa šest stepeni prenosa.

reklama

Pogledajte vest: Toyota se vraća u WRC, počeli testovi Yarisa WRC + VIDEO.

Na konferenciji za medije u Tokiju, predstavljen je takmičarski automobil Toyota Yaris WRC pripremljen po specifikaciji za Svetski reli šampionat. Automobil će prvo zvanično takmičenje imati 2017. godine, kada će na snagu stupiti nova sportska regulativa u WRC-u. Postoje najave, da će tehnički pravilnik za 2017. godinu u Svetskom reli šampionatu dozvoliti upotrebu hibridne tehnologije, u kojima Toyota ima vodeću poziciju u automobilskom svetu.

Testiranje takmičarskog Yarisa počelo je u proleće prošle godine, i od tog perioda se spekuliše o datumu povratka Toyote u Svetski reli šampionat. Za razvoj automobila se stara divizija Toyota Motorsport (TMG) sa sedištem u nemačkom Kelnu, gde su razvijani i reli takmičarski automobili Toyote u prošlosti. U razvoju automobila učestvuju iskusni vozači - Francuz Stephane Sarrazin i finski reli vozač Sebastian Lindholm. Francuz Eric Camilli izabran je za program za razvoj mladih vozača.

Podsetimo, reli tim Toyote devedesetih godina osvojio je četiri vozačke i tri konstruktorske titule. Ovi uspesi su postignuti sa modelima Celica Turbo 4WD i Corolla WRC, za čijim volanom su najuspešniji bili Juha Kankkunen i Carlos Sainz.

Predsednik Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, potvrdio je da Toyota završava apstinenciju u Svetskom reli šampionatu, koja traje od 1999. godine. "Kada sam prošle godine bio u Finskoj, mnogo ljudi me je pitalo, kada će se Toyota vratiti. Ljudi su govorili o istoriji marke u WRC-u. Bio sam iznenađen, koliko ljudi to još uvek pamti. Osetio sam potrebu, da Toyota treba da se vrati, dok još ljudi to pamte. Želimo da pravimo bolje automobile, i zato se vraćamo 2017. godine." - izjavio je Toyoda.

Predsednik Toyota Motorsport (TMG), Yoshiaki Kinoshita, izjavio je: "Čast nam je, da Toyotu vratimo u WRC i nastavimo naše aktivnosti na takmičenjima izdržljivosti. Veliki je izazov raditi na dva programa u motorsportu, ali verujem u uspeh. Čeka nas veliki posao i radujemo se novim koracima u razvoju juniorskog programa."

Podsetimo, projekat Toyota Team Europe (TTE) je pokrenut 1972. godine, kada je Ove Andersson, kasnije šef Toyota tima u WRC-u, odlučio da u modelu Toyota Celica nastupi na RAC reliju u Velikoj Britaniji. TTE postaje Toyota Motorsport GmbH već 1973. godine. Ova japanska kompanija se može pohvaliti i sa dve šampionske titule u Svetskom reli šampionatu, u konkurenciji konstruktora - dve sa modelom Toyota Celica Turbo 4WD (1993. i 1994. godine) i jedna sa modelom Toyota Corolla WRC (1999. godine).

Od 1973. do 1999. godine, Toyota je zabeležila 43 pobede u Svetskom reli šampionatu, 48 drugih mesta i 53 treća mesta (144 podijuma), a takmičari u Toyota automobilima, pobedili su na 1.371 brzinskom ispitu.

Takmičari koji su nastupali za Toyotu u Svetskom reli šampionatu:

Carlos Sainz

Juha Kankkunen

Didier Auriol

Bjorn Waldegard

Mats Jonsson

Hannu Mikkola

Ian Duncan

Walter Boyce

Armin Schwarz

Per Eklund

Freddy Loix

Lars-Erik Torph

Ove Andersson

Markku Alen

Mikael Ericsson

Kenneth Eriksson

Andrea Aghini

Francois Chatriot

Adolphe Choteau

Thomas Radstrom

Harri Rovanpera

Erwin Weber

VIDEO:



Toyota Yaris WRC - spefifikacija:

Motor: 1.6 Turbo

Tip: 4 cilindra

Ubrizgavanje: do 200 bara

Pritisak turba: 2.5 bara (max)

Restriktor: 33mm

Snaga: 300 KS (při 6000 o/min)

Max. obrtni moment: 420 Nm

Max. broj obrtaja: 8.500rpm

Menjač: sekvencijalni, 6 stepeni prenosa

Kvačilo: ZF Sachs

Kočnice: diskovi prečnika 300 mm za makadam, 355 mm za asfalt

Felne: 7 x 15" makadam, 8 x 18" asfalt

Pneumatici: Michelin

Dimenzije: dužina 3910mm, širina 1820mm

Automagazin.rs

Nastavak na AutoMagazin...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoMagazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoMagazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.