NOVA TEORIJA Ljubavni jadi Andresa Lubica ga odveli u depresiju i stravičan zločin

Izvor: Blic, 27.Mar.2015, 12:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NOVA TEORIJA Ljubavni jadi Andresa Lubica ga odveli u depresiju i stravičan zločin

Nova teorija zašto je do nesreće došlo pojavila se svega par sati nakon što je policija, koja istražuje nesreću, objavila kako je došla do "značajnog otkrića" tokom četvoročasovnog pretraživanja Lubicovog stana, koji je delio s devojkom.

Mladi kopilot Andres Lubic verovatno je prolazio kroz "ličnu krizu" u trenutku stravičnog pada aviona, prenose svetski mediji.

U medijskim izveštajima navodi se kako se 28-godišnjak borio s emocijama i depresijom nakon >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << propale veze. Veruje se kako je upravo to bio razlog zašto se

avion "erbas A320" na letu iz Barselone za Dizeldorf arušio pri čemu je poginulo 149 osoba.

Nemački mediji navode kako je Lubic trebalo da se oženi sledeće godine.

Međutim, niko od njemu bliskih osoba nije primietio da u njihovoj vezi nešto nije u redu.

Podsetimo, Lubicov šef jje uče priznao kako kopilot uopšte nije trebalo da leti, te da je uspeo da prođe kroz "sigurnosnu mrežu", odnosno ceo sistem testiranja i podrške osmišljen upravo za takve slučajeve.

Otkriveno je i kako je Lubic patio od depresije i telesne iscrpljenosti uzrokovane stresom i frustracijom, što je naravno kočilo njegovu karijeru.

Nemački dnevni list "Bild" u petak piše kako je Lubic pre šest godina imao "ozbiljnu epizodu depresije". Citirajući interne dokumente i izvore unutar "Lufthanze", "Bild" navodi kako je Lubic proveo godinu i po dana na psihijatrijskom lečenju.

Ti otkriveni dokumenti biće prosleđeni francuskim istražiteljima čim ih pregledaju nemačke vlasti.

Lufthansin izvršni direktor Karsten Spor na novinskoj konferenciji u četvrtak rekao da je Lubic uzeo pauzu od treninga, ali nije objašnjavao zašto. Izjavio je samo da je Lubic položio sve testove sposobnosti.

Uprkos američkim i međunarodnim pravilima koja zahtevaju proveru mentalnog zdravlja pilota, u praksi, malo efikasnog, konketnog proveravanja se zapravo događa, kažu piloti i stručnjaci za bezbednost.

Primera radi, Američka Federalna vazduhoplovna administracija (FAA) zahteva da piloti prođu fizički pregled godišnje ili svakih šest meseci u zavisnosti od godina pilota.

Međunarodna organizacija za civilnu avijaciju, organizacija Ujedinjenih nacija koja postavlja svetske standarde u avijaciji, takođe, zahteva da piloti prođu periodične medicinske preglede, među kojima je i procena njihovog mentalnog stanja.

Doktori bi trebalo da provere pilote na moguće mentalne probleme, ali piloti navode da se to obično ne dešava.

Kapetan u jednoj velikoj američkoj aviokompaniji i bivši pilot mornarice DŽon Gadžinski rekao je da za 29 godina lekarskih pregleda, nikada nije upitan za mentalno zdravlje.

Piloti su obavezni da otkriju postojeća fizička stanja i lekove koje uzimaju na medicinskim formularima koje popunjavaju za FAA, a kazne ako to ne učine kreću se do 250.000 dolara.

Na formularima se nalaze i pitanja da li je pilot depresivan ili je pokušao samoubistvo, rekao je Gadžinski.

- Da li je to najbolji način? Upitati momka koji je mentalno bolestan, da li je mentalno bolestan i ako kaže 'ne', onda, hej, možemo da idemo? - upitao je Gadžinski.

Bivši pilot "Amerikan Erlajnza" Ben Kudva rekao je da ne pregledima proveravaju "vaše oči, uši, srce - sve stvari koje počinju da otkazuju kako starite", ali "ne rade ništa s vašom glavom".

- Ako imate 12.000 ili 15.000 pilota kao što ima 'Amerikan erlajnz"...kad tad ćete dobiti nekog nestabilnog bez obzira koliko se trudite - rekao je Kudva.

Kada se to dogodi, piloti koji lete sa kolegom koji je nestabilan "pre ili kasnije obavestiće šefa i onda će pilot koji obavlja kontrolu leteti s njima" da vidi da li postoji problem, dodao je Kudva.

U Evropi postoji jedinstven stadard za medicinske preglede pilota.

- Te medicinske procene rade doktori sa specijalnošću za zdravlje avijatičara... Oni znaju šta da traže, fizički i mentalno -rekao je portparol Civilne avijacije Ujedinjenog kraljevstva Ričard Tejlor.

Stručnjaci, međutim, kažu da aviokompanije obično traže od pilota da prođu testove za proveru mentalnog zdravlja kada se zapošljavaju, a da su naknadna praćenja, nakon zasnivanja radnog odnosa, u najboljem slučaju, površna, navela je američka agencija.

Potez kopilota podstakao je nekoliko pojedinačnih avio kompanija da u četvrtak donesu odluku po kojoj će u pilotskoj kabini uvek morati da budu dve osobe.

Britansk "EasyJet" i kanadski "Air Transat" prvi su objavili tu odluku, da bi zatim ministarka saobraćaja Kanade objavila da će te standarde morati da ispune sve kanadske kompanije. Isto pravilo uvode i norveški "Norwegian Air Shuttle" i islandski "Icelandair".

- PAD AVIONA Policija pretresla kuću kopilota, nađeni "značajni dokazi"

- PILOTI DŽELATI Putnici su im poverili živote, a oni su ih odveli u smrt

- Direktor Lufthanze: Avion je očigledno namerno srušen

- TRAGEDIJA U ALPIMA U avionu poginulo 150 putnika, među nastradalima i dvoje operskih pevača

- NEISKUSNI KOPILOT Ovo je čovek koji je srušio avion sa 150 ljudi

- KOPILOT NAMERNO SRUŠIO AVION? Nova saznanja o nesreći u Alpima

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.