LAUDA O PADU NEMAČKOG AVIONA: Zaključavanje kabine je zamka, nesreća je mogla da se izbegne!

Izvor: Kurir, 28.Mar.2015, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

LAUDA O PADU NEMAČKOG AVIONA: Zaključavanje kabine je zamka, nesreća je mogla da se izbegne!

Ovo glupo pravilo o obaveznom zaključavanju vrata pilotske kabine, uvedeno nakon terorističkog napada 11. septembra u Americi, je ustvari prava zamka, kaže bivši as Formule 1

BEČ - Niki Lauda, nekadašnji vozač Formule 1 i bivši vlasnik avio-kompanije, kaže da je avionska nesreća Džemanvingsa u kojoj je stradalo 150 putnika i članova posade mogla biti izbegnuta da se u kokpitu nalazila još jedna osoba.

"Ovo glupo pravilo o obaveznom zaključavanju >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << vrata pilotske kabine, uvedeno nakon terorističkog napada 11. septebra u Americi, je ustvari prava zamka,“ upozorava bivši as Formule 1.

Lauda sada zahteva da se ovo pravilo promeni, a upravo su se na taj korak već odlučile mnoge svetske avio-kompanije, među kojima su i nemačka Lufthanza i austrijski Ostrijan erlajns.

Naime, prema novim odredbama, u slučaju da jedan od pilota mora barem i na kratko da napusti kabinu, umesto njega će u kokpit morati da uđe druga osoba i u njemu ostati sve do povratka pilota. Na taj način će se izbeći mogućnost da se u bilo kom trenutku leta u pilotskoj kabini nađe samo jedna osoba.

Bivši as Formule 1 kaže da ne veruje da su nadležne službe bile svesne psihičkih problema sa kojim se borio Andreas Lubic, kopilot Erbasa A 320 nemačke kompanije Džerman vings, za koga se sumnja da je namerno oborio avion i sa sobom u smrt odveo 149 putnika.

Komentarišući pisanja medija da je Lubic namerno srušio avion jer je patio od depresije, Lauda za bečki Kurir kaže da to, u slučaju da se Lubic tokom leta za Barselonu zaista normalno ponašao, niko nije mogao da predvidi.

Lauda takođe kaže da ne može zamisliti da su, kako to mediji predstavljaju, nadležne službe Lufthanze bile svesne psihičkih problema koje je imao kopilot Džermanvingsa Andreas Lubic.

"Svi piloti koji upravljaju avionima na redovnim linijama svakih šest meseci moraju na pregled kod specijalizovanog lekara. U slučaju da pilot ima takvih problema, lekar odmah mora da uraditi analize i pilotu izda zabranu upravljanja avionom“, kaže Lauda.

On dodaje da je lekar nemoćan da bilo šta uradi u slučaju da mu pilot da pogrešne informacije o svom psihičkom stanju i slaže da ne uzima nikakve antidepresive.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.