BIZNIS ILI NAMEŠTALJKA Carini džabe plac, vlasniku iz SNS 1.200 dinara po kamionu

Izvor: Blic, 28.Apr.2015, 17:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

BIZNIS ILI NAMEŠTALJKA Carini džabe plac, vlasniku iz SNS 1.200 dinara po kamionu

Bez prethodne najave, posle 25 godina, Carinska ispostava preselila se na plac čiji je vlasnik član SNS Nenad Dubljević. Carina je plac dobila na besplatno korišćenje, ali je vlasniku omogućeno da naplaćuje 1.200 dinara za parking svakog kamiona.

Broj kamiona koji sbakodnevno dolaze na valjevsku carinu doseže i 50, pa nije teško izračunati da je dnevna zarada do 60.000 dinara!

Sa lokacije u blizini železničke stanice kod fabrike “Gorenje”, Carinska >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << ispostava je preseljena na privatnu parcelu preduzeća “Đezba” u Industrijskij zoni na periferiji grada.

Carinici: Prostor zadovoljava potrebe carinske službe

U Upravi carina objašnjavaju da su za prethodni prostor privatnoj firmi “Feršped” plaćali mesečni zakup od 100.000 dinara i da su odlučili da zbog ekonomičnosti prihvate Dubljevićevu ponudu. Kako navode, carinarnica Šabac, kojoj pripada i ispostava u Valjevu, zato je prihvatila ponudu o korišćenju poslovnog prostora bez naknade, nakon što je ocenila da u potpunosti zadovoljava potrebe carinske službe.

Špediteri, prevoznici, kompanije koje carine svoju robu, pa ni dobar deo zvaničnika Grada, o ovom preseljenju nisu bili ni obavešteni. Zbog toga u opozicionom Udruženju građana “Pobeda” smatraju da je reč o “nameštanju posla za člana SNS”.

- Carinska ispostava premeštena na obod Industrijske zone gde nema povoljnih infrastrukturnih, posebno saobraćajnih uslova za funkcionisanje jedne takve službe. Sumnjamo da iza toga stoji SNS i pitamo se da li je Valjevo zaslužilo da se neko zarad ličnih interesa poigrava institucijom kao što je Carina - kaže Dragoljub Krstić, predsednik “Pobede”.

S druge strane, prozvani vlasnik “Đezbe” Nenad Dubljević objašnjava da je Carini plac ponudio besplatno, zbog čega nije bilo tendera dok će on naplaćivati parking.

- Plac sam nudio mnogima. Imam 75 ari, magacinski prostor od 480 kvadrata, halu od 400 kvadrata gde će se cariniti samo putnička vozila, 100 kvadrata kancelarija, sve potrebne saobraćajnice, legalnu komunalnu infrastrukturu i upotrebnu dozvolu. Sve to, pa još besplatno, odgovaralo je Carini, prihvatili su ponudu i potpisali ugovor - priča Dubljević za “Blic”.

Vlasnik “Đezbe” kaže da se diči time što je član SNS, ali tvrdi da to nije bio razlog da Carina prihvati njegovu ponudu.

- Ovo je klasičan atak na SNS. Ja sam se biznisom bavio časno i pošteno i pre ulaska u SNS, a ovaj plac sam kupio pre nego što je SNS došla na vlast – kaže Dubljević.

On dodaje da su u celoj “priči” jedino oštećeni špediteri koji su na prethodnoj lokaciji Carine imali svoje kancelarije, dok sada do njegovog placa moraju da putuju još 4-5 kilometara.

Međutim, ni autoprevoznici nisu prezadovoljni zbog nove lokacije Carinske ispostave.

- Do Industrijske zone se dolazi tako što se prelazi preko pruge, a gde je tu bezbednost za šlepere sa prikolicom koji su duži od 12 metara? Taj novi terminal je obična nasuta, neasfaltirana livada na koju sad treba da dolaze ljudi koji danima provedu u kabini kamiona, a kad stignu i čekaju carinu nemaju gde da se umiju i okrepe. Uslovi nisu nimalo dobri - kaže jedan od valjevskih prevoznika.
Pogledaj vesti o: Srpska Napredna Stranka

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.