Izvor: Politika, 24.Nov.2014, 23:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hamilton najavio pohod na treću titulu

Novi svetski prvak Formule 1 očekuje da i u 2015. bude na tronu. – Mercedes za novu petogodišnju vrednost 29. godišnjem engleskom vozaču nudi 130.000.000 evra

Još se moćni motori bolida nisu pošteno ni ohladili a Luis Hamilton, šampion Formule 1 za 2014, najavio je pohod i na treću titulu kazavši da će u „2015. biti još motivisaniji za nadmetanje“.

Ove Hamiltonove reči nisu uobičajeno prigodno marketinško obraćanje svojoj potrošačkoj grupi, već >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << imaju uporište u njegovom biću. Uostalom, on je kao desetogodišnjak 1995. (rođen je 7. januara 1985.) hrabro prišao Roju Denisu, glavnokomandujućem Meklarena kazavši: „Želim da vozim za vas.“ Reči su postale java 12 godina kasnije, ali Denisu se svidela hrabrost tamnoputog (otac mu je Britanac crne a majka bele boje kože) dečkića pa ga je odmah stavio na svoj „radar“. Hamilton je Meklarenov postao na neki način sa 13 leta jer je postao deo razvojnog vozačkog programa.

Svaki sport ima svoja pravila, pa tako karijere budućih asova najbržeg planetarnog takmičenja liče kao jaje jajetu: kao i mnogi drugi i Hamilton se prvo okušao u kartingu (prvi je dobio na poklon od oca za šesti rođendan), a zatim je u određenim vremenskim intervalima pobeđivao prvo u britanskoj Formuli Reno, pa Formuli tri i na kraju u GP 2, završnoj odskočnoj dasci za ono glavno.

U tinejdžerskom uzrastu počelo je rivalstvo Hamiltona i Rozberga, od 2013. saboraca u Mercedesu. I od tih prvih koraka svaki je hteo da bude broj jedan i na stazi ali i u svemu drugom pošto su i od „tog drugog“ (npr vožnja bicikla, ko će pre da pojede picu, itd) pravili nadmetanje. Do ovogodišnje sezone ono je proticalo u zdravom duhu, ali premija u vidu titule prvaka Formule 1, uzela je danak pokvarivši odnose čak do tačke incidenta u toku vožnje.

Hamilton je prirodno talentovaniji – dolaskom na glavnu scenu 2007. potpuno je uzburkao dotadašnji poredak, a na kraju te godine od lovora (osvojio ga je Kimi Raikonen) ga je delio samo jedan bod. I stigao je da se u startnoj sezoni dobro zakači sa klupskim kolegom Fernandom Alonsom, prvakom iz 2005. i 2006. U sledećih pet šampionata provedenih u Meklarenovoj „štali“ u prve dve vozio je sa Kovalainenom, a završne tri sa Džensonom Batonom (prvak 2009.). U sezoni broj dva osvojio je premiju postavši do tada (kasnije ga je nadmašio Sebastijan Fetel) najmlađi šampion.

Zaključno sa upravo završenim prvenstvom Hamilton je vozio na 148 trka, pobedio je 33 puta, 70 puta se peo na podijum i imao je 38 pol pozicija. I tokom cele karijere, sve do druge polovine 2014. bio ga je glas vozača istančanih refleksa, hrabrog srca i neverovatnog osećaja da se provuče kroz iglene uši u borbi sa konkurentima. I paralelno sa tim, da često preteruje, da ne zna da štedi ni gume ni gorivo, da je sklon rizičnim egzibicijama i po sebe ali i za okruženje pri ogromnim brzinama.

A onda je posle avgustovske trke za „Veliku nagradu Belgije“ potpuno resetovao sve ono negativno što ga je sputavalo da raskošnu genijalnost za volanom pretoči u pobedničke pehare. I takvo novom Hamiltonu Rozberg je iz trke u trku gledao u leđa. Na kraju 2014. Hamilton je završio sa 11 slavlja i 384 boda, dok je drugoplasirani Rozberg stao na pet pobeda i 317 bodova.

Ono što nije sporno je da je Hamilton dokazao da je bolji vozač od vršnjaka iz Nemačke pošto su u bojeve kretali naoružani identičnim bolidom „srebrne strele“. I obrnuto – Mercedes je 2014. toliko bio superioran u odnosu na sve da je ceo šampionat protekao u duelu jedan na jedan.

Osvajanjem druge titule Hamilton se priključio društvu odabranih u sastavu Alberto Askari, Džimi Klark, Graham Hil, Emerson Fitipaldi, Mika Hakinenm, plus aktivni Alonso.

Narednu grupu sa tri „recke“ i novi domaći zadatak čine Džek Brebem, Džeki Stjuart, Niki Lauda, Nelson Pike i Ajriton Sena.

Hamiltonu ugovor sa Mercedesom ističe na kraju 2015. (za tri godine dobio je 76.000.000 evra). Ali već sada je jasno da će ga nemački automobilski gigant učiniti još bogatijim jer će mu za petogodišnju vernost ponuditi 130.000.000 evra. Prema američkom listu Forbs Hamilton je do juna ove godine prihodovao 26.000.000 evra što mu je bilo dovoljno za 19. mesto na rang listi najplaćenijih sportista sveta. Što se tiče Velike Britanije, tu je po ukupnoj zaradi u karijeri od aktivnih sportista sa 86.000.000 evra na poziciji broj jedan praćen Batonom (80.000.000) i fudbalerom Mančester junajteda Vejnom Runijem (76.000.000).

Ostrvo je kao mesto stanovanja napustio 2007. rekavši da je pritisak ogroman i da se zato seli u Ženevu (od 2012. je stanovnik Monaka), a mnogi sunarodnici mu ovaj potez nisu oprostili tvrdeći da je pravi razlog odlaska izbegavanje plaćanja poreza.

U današnjem poremećenom sistemu vrednosti Hamilton i svojim poslodavcima i sponzorima možda i može da vrati tolike novce uložene u njega jer je upotrebljiv materijal za „e pe pe“ na svim meridijanima. Dobroj globalnoj prepoznatljivosti (na Fejsbuku ima 2.882.950 prijatelja, a na Tviteru 2.502.879 sledbenika najviše od svih vozača Formule 1) doprinosi i dugogodišnja veza sa pevačicom Nikol Šercinger, sa kojom se rastajao i spajao toliko puta da tačan broj ne znaju ni tabloidi. Trenutno su ponovo zajedno, a Nikol je bila jedna od prvih koja mu je čestitala na stazi Jas Marina u Abu Dabiju.

Jedno je sigurno – ako Ferari, Red Bul, Meklaren i ostali ne naprave konkurentne bolide za 2015. Luis Hamilton imaće sve uslove da krene putem Sebastijana Fetela popločanim sa četiri uzastopne titule.

Ratko Pavlović

objavljeno: 25.11.2014.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.