STARI RECEPT “Toplana” nastavlja sa dosadašnjom lošom praksom: Ne daju potrošačima da se odjave sa mreže

Izvor: Blic, 27.Jun.2017, 15:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

STARI RECEPT “Toplana” nastavlja sa dosadašnjom lošom praksom: Ne daju potrošačima da se odjave sa mreže

U “Toplani” je trenutno na čekanju oko 500 zahteva za isključenje sa mreže, tvrde upućeni, ali iz tog preduzeća ni ove sezone ne dozvoljavaju odjavu grejanja. Problemi sa plaćanjem, ali i loša usluga neki su od razloga zbog kojih potrošači više ne žele da ih greje ovo preduzeće.

- Zahtev sam predala po završetku grejne sezone, polovinom aprila, jer sam zbog promene finansijskog stanja primorana da tražim neke jeftinije metode grejanja. U “Toplani” su mi objasnili >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da grejanje moram plaćati do septembra, ali plašim se da mi neće odobriti isključenje, jer znam da ima ljudi koji od prošle godine čekaju na odgovor. Ako ostanem na mreži, neću imati čime da plaćam račune, za koje mesečno izdvajam 75 maraka - kaže Milana Đ.

Međutim, ne čekaju svi da im “Toplana” da dozvolu za isključenje, pa tako samoinicijativno angažuju firme, koje ih skidaju sa sistema.

- Mogu oni da zabrane šta hoće, ali po zakonu potrošači imaju pravo da se odjave i svaka firma koja radi grejanje može da obavi taj posao. Potrošač dobija potvrdu da je odjavljen i nosi je na protokol “Toplane” i njihova komisija treba da izađe na teren i vidi stanje. Malo ljudi to zna, pa zato čekaju na odobrenje “Toplane”, čiji bi radnici trebalo da im se jave najduže 15 dana od momenta podnošenja zahteva, što se ne desi nikad - kaže jedan od radnika sertifikovane firme koja se bavi instalacijama.

Mićo Milovanović, v.d. direktora “Toplane”, ističe da nema precizne podatke koliko je Banjalučana podnelo zahtev za otkazivanje usluge, ali “procenjuje da ih ima stotinak”, te ističe da je zabrana odjave sa mreže neminovna.

- U Banjaluci je oko 40 odsto isključenih u odnosu na broj uključenih i ne postoji ni jedan grad u kojem je to tako. Zbog toga, bukvalno, preti da se sistem održi u funkciji. Osim toga, zgrade u Banjaluci su projektovane tako da je instalisana snaga centralnog grejanja određena uz pretpostavku da se greju svi stanovi - pojašnjava on.

Još prošle godine “Toplana” je trebalo da definiše uslove prema standardima EU, po kojima bi se potrošač mogao isključiti sa toplifikacione mreže, ali to do danas nije urađeno.

Komentarišući firme koje odjavljuju potrošače se mreže, Milovanović ističe da će one biti sankcionisane, pošto su, kako kaže, radili bez saglasnosti “Toplane”, a potrošačima poručuje da budu oprezni, jer bi mogli, tvrdi, da snose posledice.

Oko 7.000 građana otkazalo uslugu

Ranije, godišnje se sa gradskog grejanja odjavljivilo prosečno 400 građana, a poslednjih godina to je uradilo 7.000 potrošača.

“Toplana” je odjavu naplaćivala oko 20 KM po radijatoru.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.