Saznajte zašto je ova reklama rasplakala, ali i iznervirala, Britance

Izvor: 24sata, 21.Nov.2014, 18:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Saznajte zašto je ova reklama rasplakala, ali i iznervirala, Britance

Odjeci artiljerijske paljbe, vojnici zbijeni jedni uz druge u rovu: scena je božićne reklame koja je mnogim Britancima izmamila suze, dok je druge šokirala, nagnavši ih da zatraže njeno povlačenje.

Reklamni film lanca samousluga Sejnsberi, u trajanju od 3 minuta i 40 sekundi, prikazuje božićno primirje 1914, kada su vojnici obeju zaraćenih strana na nekoliko sati prestali da se ubijaju kako bi zajedno, na ničijoj zemlji, proslavili hrišćanski praznik.

Reklama >> Pročitaj celu vest na sajtu 24sata << je izazvala žustru debatu o tome da li je prikladno korišćenje osetljivih događaja iz nacionalne istorije u komercijalne svrhe, posebno u trenutku kada zemlja obeležava 100-godišnjicu početka Prvog svetskog rata.

"Prilično hrabro od Sejnsberija i sasvim neprikladno", smatra Lesli Halam koji na Univerzitetu u Lankasteru predaje psihologiju marketinga.

Velike božićne reklame postale su tradicija u Velikoj Britaniji, prilika za kompanije da svoj brend urežu u mozak potrošača. Ovi mini-blokbasteri, obično su prepuni ljupkih stvorenja i male dece, ali svakako ne vojnicima u rovovima.

Zbog Sejnsberijeve reklame najmanje 240 žalbi stiglo je na adresu Agencije za kontrolu standarda oglašavanja (ASA) od ljudi koji smatraju da se rat ne može koristiti u reklamne svrhe.

Ono što najviše iritira kritičare je "umiveni" prikaz rovovskog rata u reklami.

U članku objavljenom u Gardianu, pisac Eli Fog navodi da reklama predstavlja akt nepoštovanja prema jednom tragičnom istorijskom događaju.

"Da li bismo se idućeg Božića radovali reklami koja prikazuje dirljivu scenu u kojoj jevrejsko dete i hendikepirani mališan razmenjuju poklone za Božić i Hanuku u Aušvicu, na putu za gasnu komoru?", pita se Fog, dodajući da ne vidi neku veću moralnu razliku.

Sejnsberi je očigledno želeo da iskoristi interesovanje nacije za Veliki rat. Samo je ovog meseca pet miliona ljudi posetilo izložbu 888.246 crvenih keramičkih makova, u znak sećanja na žrtve krvavog četvorogodišnjeg sukoba.

Sejnsberijeva reklama, koja se odvija u snežnoj, blaženoj atmosferi, uz zvuke horske pesme "Tiha noć", otpevane na engleskom i nemačkom, zapravo slavi čokoladicu od čije se prodaje finansira pomoć ratnim veteranima.

Da li će reklama biti i koliko uspešna ostaje da se vidi, ali je Sejnsberi nesumnjivo uspeo da privuče pažnju javnosti.

Nastavak na 24sata...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Kontroverzna božićna reklama

Izvor: B92, 21.Nov.2014

Odjeci artiljerijske paljbe, vojnici zbijeni jedni uz druge u rovu: scena je božićne reklame koja je mnogim Britancima izmamila suze, dok je druge šokirala, nagnavši ih da zatraže njeno povlačenje...Reklamni film lanca samousluga Senjzberi, u trajanju od 3 minute i 40 sekundi, prikazuje božićno...

Nastavak na B92...

Reklama koja je rasplakala Britance

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 22.Nov.2014, 08:10

Odjeci artiljerijske paljbe, vojnici zbijeni jedni uz druge u rovu: scena je božićne reklame koja je mnogim Britancima izmamila suze, dok je druge šokirala, nagnavši ih da zatraže njeno povlačenje...Reklamni film lanca samousluga Senjzberi, u trajanju od 3 minute i 40 sekundi, prikazuje božićno...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta 24sata. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta 24sata. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.