Izvor: Advertiser-Serbia.com, 27.Apr.2015, 08:47 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kako nam internet nameće mišljenje
HELSINKI – Ukoliko niste dovoljno „internet“ pismeni, postoji opasnost da vam oglašivači „ubrizgaju“ svoj sadržaj, a da toga niste ni svesni.
Čak je i odraslima je prilično teško da se kreću lavirintom internet sadržaja i naprave razliku između članka i oglasa. Zbog toga nije iznenađenje da je deci još teže da uvide razliku između novinarstva i reklame.
Na internetu i sajtovima susrećemo se sa raznim istraživanjima kako kvaliteta tako i usluga. Međutim, >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << koliko su ta istraživanja zaista objektivna?
Studija sproveden od strane istraživača iz odeljenja obrazovanja i psihologije na Univerzitetu u Finskoj je pokazala alarmantno nisku internet pismenos, na veb uzorku od 160 đaka šestog razreda. Čak četiri od pet mlađih korisnika interneta ne shvata kada su pod uticajem sadržaja koji je oglašivač želeo da im predstavi.
Finski studenti su odlučili da prover podatke jednog proizvođača energetskih napitka, a koje može da se nađe na internetu. U ovom saopštenju su se komentarisali zdravstveni efekti pića, uglavnom se fokusirajući na pozitivne efekte.
Studenti su odlučili da i sami istraže, ali rezultati nisu bili ohrabrujući. Samo 21 odsto njih je sajt prepoznao kao nepouzdan zbog komercijalne pristrasnosti, dok njih 48 odsto smatra da je sajt pouzdan izvor istraživanja zdravstvenih efekata energetskih napitaka.
Od ostalog broja ispitanika, ravnomeran je broj onih koji su podatke na sajtu smatrali nepouzdanim, ne znajući konkretan razlog za to, i između onih koji su za to davali osim komercijalnih i lične razloge.
Jedan od istraživača je istakao da je internet vrlo važan za učenike i adolescente, kako u školama, tako i tokom njihovog slobodnog vremena.
”Da bi se internet informacija pravilno i objektivno shvatila, mladi moraju da budu digitalno pismeni”, ističe on i dodaje da će internet oglašivači u suprotnom lako u njih “ubrizgati” svoju poruku. Zbog toga je bitno da korisnici interneta sami, kritički traže informacije iz više izvora.
Izvor: B92
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...