Izvor: B92, 05.Jul.2008, 19:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"I imidž Srbije bitan za put ka EU"

Beograd -- Srbija dobila šansu da ubrza pristupanje EU koju ne sme da propusti, ali mora više uložiti u svoj imidž, kaže Piter Hoheger, poznati svetski stručnjak za lobiranje.

Jedan od najvećih stručnjaka u oblasti lobiranja i javnih poslova je u ekskluzivnom intervjuu za B92 rekao veruje da je sada pravi trenutak da se građani u Srbiji informišu o pogodnostima koje pruža Evropska unija i podseća na važnost lobiranja Srbije u Briselu.

U procesu pridruživanja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Evropskoj uniji, osim ispunjavanja političkih i ekonomskih uslova veoma je važan i imidž zemlje. Bugarska je to shvatila i sredinom 2006. godine angažovala konsultantsku kuću "Hoheger" da je pozitivno promoviše i popravi sliku o njoj među starim članicama Unije.

"Bugarski model svakako može biti korišćen, ali svaki slučaj je poseban. Važno je imati i dobro pripremljene političare koji mogu da ubede i stare članice EU da je Srbija spremna da ispuni sve uslove i da Srbija može puno da doprinese Uniji", rekao je Hoheger.

Hoheger napominje da je negativan imidž Srbije izgrađen tokom protekle decenije koju su obeležili ratovi i navodi da je komunikacija na relaciji Beograd-Brisel važna za popravljanje opšte slike o Srbiji.

"Srbija mora da promeni imidž koji nije dobar za zemlju. Imidž Srbije u evropskim zemljama je veoma različit i zasnovan na predrasudama. Najbolje je pozvati ključne ljude iz medija, ali i političare da vide i osete Srbiju, tako možete promeniti sliku o sebi", rekao je stručnjak.

Na početku procesa integracija, Srbija je 2003. na godinu dana angažovala jednu renomiranu konsultantsku kuću u Briselu koja je inače zastupala i interese Slovenije.Taj angažman trajao je samo godinu dana.

"Kada je ugovor istekao, saradnja nije obnovljena. Prosto su i neke okolnosti promenjene. Ali, pogotovo sada kada smo potpisali SSP, razmišljamo da obnovimo sa istom ili nekom drugom kompanijom ugovor", kaže Nikola Jovanović iz Kancelarije za evropske integracije.

U Kancelariji ističu značaj angažovanja konsultantskih kuća koje bi lobirale za interese Srbije na putu u Evropu, ali i sve postignute promene približi svojim građanima.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

SRBIJI TREBA I IMIDŽ

Izvor: Kurir, 05.Jul.2008

BEOGRAD, 05. jul 2008. (FoNet) - Srbija je dobila šansu da ubrza ulazak u EU, koju ne sme da propusti, ali mora više uložiti u svoj imidž, izjavio je poznati svetski stručnjak za lobiranje Piter Hoheger. On je u intervjuu sa B92 ocenio da je sada pravi trenutak da se građani Srbije informišu o...

Nastavak na Kurir...

Formiranje proevropske Vlade - pravi trenutak za promenu imidža Srbije

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 06.Jul.2008, 19:37

BEOGRAD - Austrijski stručnjak za lobiranje Piter Hoheger izjavio je da je formiranje nove vlade pravi trenutak da Srbija započne popravljanje imidža da bi brže ušla u Evropsku uniju (EU)...Hoheger je u intervjuu agenciji Beta kazao da ključne poruke za popravljanje imidža države moraju da prenesu...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.