ALARMANTNO: Šoferi odoše u inostranstvo

Izvor: Večernje novosti, 23.Sep.2016, 22:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

ALARMANTNO: Šoferi odoše u inostranstvo

Preduzeća koja se bave transportom ukazuju na alarmantan nedostatak kvalifikovanih i iskusnih kamiondžija. Nezadovoljni platama i tretmanom. Ne poštuje se vreme za odmor Firme koje se bave transportom sve teže uspevaju da zaposle vozače kamiona, ukazujući na alarmantan nedostatak kadra. U Poslovnom udruženju "Međunarodni transport" ističu da je problem u nedovoljnoj obučenosti svršenih učenika koji se školuju za to zanimanje, kao i u visokim troškovima polaganja >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << vozačkog ispita, u Udruženju profesionalnih vozača Srbije "Sloga", ističu da šoferi napuštaju domaće poslodavce odlazeći u inostranstvo, gde su uslovi za rad i zarada bolji. - Vojska više ne proizvodi vozački kadar. Trenutno, ni starosna struktura vozača nije ohrabrujuća, a mladi nemaju preteran interes, niti sredstava da uđu u ovaj posao - rekla je Tatjana Mandić, generalni sekretar Poslovnog udruženja "Međunarodni transport". Velimir Dedović, iz Upravnog odbora udruženja "Sloga" smatra, da Srbija ostaje bez profesionalnih vozača kamiona, ali i autobusa, jer su nezadovoljni platama i tretmanom u transportnim organizacijama koje se bave pružanjem usluga u međunarodnom prevozu ljudi i robe. - Poslodavci nastoje da što brže dođu do zarade. Zbog toga se od vozača zahteva da voze van regularnog radnog vremena, uz skraćivanje obaveznog dnevnog i nedeljnog odmora. Traži se, takođe, da izbegavaju auto-puteve, zbog naplate putarina, što dodatno otežava uslove za vožnju. Na graničnim prelazima suočeni su sa korumpiranim carinskim organima okolnih zemalja, pa raznorazna davanja padaju na teret vozača, jer su teško dokaziva. Teško su naplativi i računi za plaćanje parkinga - naveo je Dedović. On ističe i da su vozači prijavljeni na minimalac, pa im se ne isplaćuju domaće i inostrane dnevnice koje im sleduju. - Inspekcije za rad ne proveravaju transportna preduzeća kako su i da li su uopšte prijavila vozače. Stanje se lako može utvrditi upoređivanjem broja registrovanih teretnih vozila i autobusa i prijavljenih vozača - predočio je Dedović. Prema njegovim reči3, sutra u ma, poslodavci u trci za zaradom obećavaju kraće rokove isporuke robe, a onda pritiskaju vozače da krše propise, dovodeći ih u situaciju da ugrožavaju i svoje i tuđe živote. BEZ MOTIVA DEDOVIĆ je potvrdio da ima sve manje kandidata za vozačke ispite C, D i E kategorije, ali je objasnio da je uzrok tome što "ljudi nisu motivisani da rade posao koji je slabo plaćen, a polaganje je skupo". - S druge strane, nije tačno da stariji vozači ne mogu da prate moderne tehnologije. Lako se ulazi u svet novih vozila i digitalnih tahografa, ali se od vozača zahteva da ne poštuju vremena vožnje zbog potrebe da se roba hitno preveze - kazao je Dedović.
Pogledaj vesti o: Polaganje vozačkog ispita

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

Trbuhom za kruhom: Domaći šoferi odoše u inostranstvo

Izvor: Radio 021, 24.Sep.2016, 13:19

Firme koje se bave transportom sve teže uspevaju da zaposle vozače kamiona, ukazujući na alarmantan nedostatak kadra...U Poslovnom udruženju "Međunarodni transport" ističu da je problem u nedovoljnoj obučenosti svršenih učenika koji se školuju za to zanimanje, kao i u visokim troškovima polaganja...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.