Opel i Ford ostaju bez finansijske pomoći SAD

Izvor: RTS, 02.Dec.2016, 14:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Opel" i "Ford" ostaju bez finansijske pomoći SAD

Izjave Donalda Trampa o posledicama koje će trpeti američke kompanije koje posluju van SAD, izazvala je zebnju i među velikim proizvođačima automobila. Mnogi koji su planirali otvaranje fabrika u Meksiku odustali su od te ideje, a oni koji već proizvode vozila van Amerike strahuju od uvođenja carine od 35 odsto.
Subvencije za čista ekološka vozila koja se prodaju u SAD mogu da uživaju samo vozila >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << koja proizvode američki radnici. Iz ove situacije možemo imati koristi, jer Srbija ima specifican položaj u trgovini sa Amerikom.

U Evropi postoje dve velike američke kompanije - "Opel" koji je u sastavu Dženeral motorsa i kelnski "Ford" koji je vezan za centralu u Americi.
Obe marke nastale su kao deo Maršalovog plana i dobro su su se kotirale i na berzi i kod kupca.
Da bi opstale moraće ubuduće da nađu svoj put i da se osamostale, s obzirom na to da ostaju zbog američke finasijske podrške. Novac iz SAD neće dolaziti za razvoj, a samo tržišna utakmica i pobeda mogu osigurati da ti brendovi opstanu.
Raj Nair iz Američkog automobilskog udruženja napominje da su evroski i američki put razvoja auto-industrije nešto različiti.
U Evropi ide se ka čistoj energiji električnim automobilima ali i savršenim dizelima koji malo trose i još manje zagađuju okolinu. Do sada nije bilo problema gde se šta proizvodi, gde je jeftinije i kvalitetnije tu su bile i fabrike, navodi Nair.
Prema njegovim rečima, u budućnosti će se voditi računa o državnim granicima, jer automobilska industrija ima socijalnu notu, zapošljva najveći broj ljudi na svetu.
"Ford" je odmah reagovao na Trampove zahteve i nije preselio proizvodnju jednog čitavog brenda "linkoln" iz SAD u Meksiko.
"U Meksiku ima mnogo fabrika. Tamo su skoro svi proizvođači koji prodaju automobile u SAD", naglašava predsednik kompanije "Ford" Majkl Filds.
Podseća da se u auto-industriji već decenijama koristi jeftina radnu snaga. "Meksikanci rade čak 80 odsto jeftnije nego radnici u SAD, a tako proizvedeni automobili imaju carinu samo pet odsto. Zamislite koja je to prednost pri formiranju cene na američkom tržištu, kaže Filds.
Iz Evrope u SAD izvoze se milioni automobila, između ostalog i kragujevački "fijat 500 L". Srbija ima specifican status u trgovi sa SAD.
Trgovinski sporazum garantuje milijardu i sto miliona kupaca na svetskom tržištu svake godine. Na tržište SAD Srbija izvozi dva odsto robe bez carine, a to bi u budućnosti bio i adut da se više proizvođača automobila pojavi u Srbiji, kažu analitičari.
Pogledaj vesti o: Opel

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.