Trećini škola kečevi i dvojke

Izvor: Radio 021, 26.Okt.2016, 22:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trećini škola kečevi i dvojke

Trećina osnovnih i srednjih škola u Srbiji ocenjena je jedinicom ili dvojkom. Ovo su trenutni rezultati eksterne evaluacije, kroz koju je do sada prošlo 900 osnovnih škola, 300 srednjih i oko 90 predšolskih ustanova.

Kako bi jedinice i dvojke što pre postale bar trojke, Ministarstvo prosvete prvo će za direktore najlošije ocenjenih ustanova organizovati obuku i pomoći im da unaprede svoj rad.

Iako je zakon još 2003. godine predvideo obavezno stručno usavršavanje >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << direktora škola, kao i da svaki od njih mora da zaradi licencu, do danas se to nije dogodilo. Prema rečima Jasmine Đelić, koordinatora za rad školskih uprava, namera ministra prosvete i njegovog tima je da ovaj problem bude rešen što pre.

- Svi direktori škola proći će obuku, ali prvo će biti organizovana za one koji su najlošije ocenjeni, već tokom zimskog raspusta - kaže Jasmina Đelić za "Novosti".

Među osnovnim školama sa niskim ocenama, 41 ima jedinicu. Među srednjim školama, jedinicom je ocenjeno 16 ustanova. Nijedna predškolska ustanova nije dobila jedinicu, ali je podeljeno devet dvojki.

Najviše minusa škole su dobile, objašnjava Jasmina Đelić, zbog manjka individualizacije nastave i ocenjivanja koje bi više bilo u funkciji razvoja učenika i nastavnika. Potrebno je, naglašava, da učeniku bude jasnije zbog čega je dobio neku ocenu, da se vrednuje više pojedinačnih aktivnosti i provera znanja.

U pojedinim školama mogle su se čuti kritike na to što, recimo, čas matematike ocenjuje nastavnik fizičkog ili čas biologije nastavnik stranog jezika. U Čačku su škole čak odbile da puste komisiju da proverava kvalitet.

- Spoljašnje vrednovanje nije stručni nadzor pojedičanih nastavnika, pa ne mora da ih procenjuje stručnjak iste vokacije. Svaki prosvetni savetnik spreman je u punom kapacitetu da procenjuje obrazovni proces. Svako od njih obučen je da proceni kako nastavnik vodi čas, kako i koliko deca uče na času, da li nastavnik upravlja procesom učenja, kakvu atmosferu stvara, kako prati napredak učenika - kaže Jasmina Đelić.

Autor: Novosti

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.