Izvor: Blic, 26.Mar.2010, 00:20

Predsednik skupštine stanara kao zanimanje

Predsednik skupštine stanara kao zanimanje

Novi Sad - Vođenje računa o celoj zgradi, zajedničkim prostorijama, popravkama kvarova, bravama, interfonima, rasveti i liftovima, a pored toga i o prohtevima na desetine stanara nije lak posao, pa se samo malobrojni rado prihvataju zaduženja predsednika skupštine stanara. Uvidevši to kao problem, Novosađanin Radovan Oreščanin je došao na ideju da sugrađanima ponudi uslugu profesionalnog predsednika kućnog saveta, dostupnog 24 časa dnevno.

Oreščaninova ideja je za >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << nepunih pet meseci prerasla u ozbiljnu firmu sa petoro zaposlenih, koja predstavlja stanare iz više od 40 zgrada u Novom Sadu, odnosno blizu 1.000 stanova na Grbavici, Limanima, Novoj Detelinari, Bulevaru oslobođenja...

- Uvideo sam da u skoro useljenim zgradama stanari ne uspevaju da se organizuju i okupe skupštinu. Retki su oni koji žele da na sebe preuzmu ulogu predsednika kućnog saveta, jer ljudi danas imaju sve manje vremena da se posvete sopstvenim obavezama, a kamoli potrebama komšija - kaže Oreščanin, osnivač „Maior domusa", koja umesto predsednika kućnog saveta obavlja sve poslove vezane za suživot u zgradama.

- Uz saglasnost polovine stanara zgrade, ja ili neko od mojih kolega preuzima na sebe ulogu predsednika skupštine stanara. To praktično znači da radimo sve: od formiranja skupštine stanara, otvaranja računa u banci, prijavljivanje zgrade javnim preduzećima, nalazimo najbolje i najjeftinije firme za tehničko održavanje, održavanje higijene, lifta, protivpožarne opreme, hidrouređaja... Vodimo računa o kućnom redu, službeno se obraćamo policiji... - nabraja Oreščanin.

On napominje da ove usluge stanari plaćaju preko računa objedinjene naplate „Informatike", kao što ih naplaćuju i svi predsednici kućnog saveta. Ako zgrada ima do 30 stanova, stanari mesečno plaćaju 250 dinara, dok je za veći broj stanova cena i manja. Uz sve nabrojano, svaki stan dobije i broj telefona na koji im je profesionalni predsednik na raspolaganju 24 sata dnevno. Bilo da je u pitanju cev koja je pukla, pokvaren lift ili buka u komšiluku, Oreščanin ističe da na svaki poziv odmah reaguju.

- Prva dva meseca od kada smo se uselili nismo uspeli da organizujemo ni skupštinu stanara, a kamoli nađemo predsednika. Zato nam je jedno vreme bio isključen i lift, jer niko nije mogao da potpiše ugovor sa firmom za održavanje, a stepenište se nije čistilo nedeljama jer nismo angažovali čistačicu - kaže Mirjana Kovačević iz Cvećarske ulice, koja je angažovala Oreščaninovu agenciju. Slično iskustvo dele i stanari zgrade u Gogoljevoj, gde niko od stanara nije želeo da se prihvati ove obaveze.

- Većina stanova je iznajmljena i stanari su mahom bili nezainteresovani sa probleme u zgradi, pa sam predložila da angažujemo „profesionalca". Radovan nas je pre dva meseca okupio, zapisao naše zamerke i zahteve i već je dosta stvari urađeno - kaže Jasmina Popović iz Gogoljeve 36. Prema njenim rečima, ulazna vrata na zgradi i poštanski sandučići već istog dana su popravljeni, a zgrada će uskoro dobiti i novi interfon.

Nastavak na Blic...


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.