Ovo sigurno niste znali o novosadskom Mostu slobode

Izvor: Luftika.rs, 29.Maj.2016, 07:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ovo sigurno niste znali o novosadskom Mostu slobode

Slogan kandidature Novog Sada za Evropsku prestonicu kulture 2021. godine je „4 new bridges“ („Za nove mostove“). Iz tog razloga mi vam predstavljamo činjenice o novosadskom Mostu slobode, mestu gde nastaju najlepše fotografije.
Mnogim fotografima je baš ovaj most izvor inspiracije, a neki ovde fotografišu romantične momente, ali i mladence.
Foto: Aleksadndar Milutinović © Most je služio Novosađanima 18 godina sve do momenta kada je 3. aprila 1999. godine srušen prilikom >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << bombardovanja. Novosađani su do obnove čekali sve do 2005. godine, kada su konačno prikupljena novčana sredstva za Most sobode koji se danas ubraja u simbole Novog Sada.
privatna ahriva Glavni projektant Mosta slobode je akademik Nikola Hajdin. Rekonstrukcija je koštala 40 miliona evra i trajala je 2 godine i 22 dana. Svoje dvostruko drugo otvaranje, Most slobode je imao 7. oktobra, a prošle godine je proslavio prvu desetogodišnjicu.
Slobodan Junior Anđelković Ono što je malo poznato je da je most koji se nalazio pre bombardovanja pripadao snažanom privrednom poletu Novog Sada tokom 60-ih i 70-ih godina 20. veka. Ovaj most je stvorio je uslove da se grad postepeno širi i na sremsku stranu tj. na područje Mišeluka i dalje prema padinama Fruške gore. Urbanistički zavod Novog Sada je napravio prve takve uslove 1970. godine, a beogradska Mostogradnja je uradila idejno rešenje mosta. Projektanti mosta su bili akademik Nikola Hajdin, Gojko Nenadić i Predrag Želalić, a glavni izvođač radova je bila Mostogradnja iz Beograda. Pored domaćih firmi, angažovane su i strane kompanije, Ganz-Mavag iz Budimpešte bila je zadužena za isporuku gornje čelične konstrukcije i dva pilona, Stahlton AG iz Ciriha je izradila kose čelične užadi i Gutehoffnungshutte Sterkrade AG specijalna ležišta. Radovi su počeli 22. septembra 1976. godine, kada je poboden prvi šip na levoj obali Dunava.
Ukupna vrednost radova na mostu, tunelima i dve petlje je bila oko 2.600.000.000 ondašnjih dinara, od čega je sam most koštao 1.430.000.000 dinara. Novi most je bio povezan, sa novosadske strane, bulevarom 23. oktobra (danas bulevar Oslobođenja), a sa sremske strane, sa mosta se prolazilo kroz tunel pa preko petlje Alibegovac se izlazi na magistralni put Petrovaradin – Ruma, i dalje prema auto-putu.
Izvor: www.gradjevinarstvo.rs
Pogledajte prelepe fotografije Mosta slobode  

Nastavak na Luftika.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.