Na prvi pogled, oni liče na grupu zaverenika. Ali, njihov pravi posao je da PRAVE MAGIJU

Izvor: Blic, 28.Nov.2015, 14:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na prvi pogled, oni liče na grupu zaverenika. Ali, njihov pravi posao je da PRAVE MAGIJU

ALBANI, NJUJORK - Spolja posmatrano, ovo je samo jedna obična zgrada u uspavanom Albaniju u državi Njujork u SAD. Ali, kada je ekipa "Blica" ušla unutra, otkrili smo kakva se sve čuda tamo dešavaju.

Iza fasade ove zgrade, naime, krije se glavni studio jedne od najvećih svetskih kompanija za video igre. Povod za posetu "Blica" bilo je predstavljanje nove generacije igre "Skylanders Superchargers". Da bi se >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << shvatile razmere značaja događaja kao što je predstavljanje novog nastavka "Skajlendersa", trebalo bi iz prve ruke videti kako izgleda potrošačka groznica u SAD kada krene sezona odmora.

Zato se proizvođači video igara trude da publici ponude nešto zaista novo. Čim nam je ekskluzivno prikazan trejler za novu igru, bilo je jasno koliko je ulog studija "Vicarious Visions", koji je napravio "Skajlenderse", veliki. Već trejler se gleda kao punokrvni holivudski spektakl, pomalo nalik na "Gospodara prstenova" ili neki drugi epski spektakl o sukobu Dobra i Zla.

Dok su nas vodili kroz veselo dizajnirane prostorije studija u Albaniju, osnivači i direktori studija "Vicarious Visions" braća Guha i Kartik Bala otkrili su nam ceo proces nastanka nove igre, od ideje do milionske realizacije.

Dok prolazimo hodnicima studija, Kartik Bala pokazuje primere kako su se razni likovi u igri razvijali, od prvih modela do konačnih proizvoda za kojima "luduju" milioni dece širom sveta. U čemu je trik sa igricama kao što su "Skajlendersi".

"Odgovor je jednostavan", kaže Kartikov brat, Guha Bala. "To je magija".

Igranje "Skajlendersa" zaista za decu i jeste magično iskustvo. Taj "čarobni" momenat klincima nastaje kada zahvaljujući specijalnim portalima koje dobijaju uz svaku igricu oni doslovno "oživljavaju" igračke i prebacuju ih u virtualni svet video igara. Za svaki lik u igrici postoji odgovarajuća igračka, koja se zatim stavlja na Portal i time biva "uvučena" u igru.

A već u zapletu "Skajlendersa superčardžersa" ne nedostaje magije: Nad bajkovitim svetom Skajlenda nadvila se nova zastrašujuća opasnost, u vidu arhineprijatelja Kaosa, koji je odlučio da uništi Skajlends zauvek. Tada na scenu stupaju Skajlendersi, ovog puta pojačani moćnim vozilima koja jure, lete i idu pod vodom.

Ukoliko je neko mislio da su izbor radnje igrice ili dizajn likova puka slučajnost ili stvar kaprica, trebalo bi da zna da je sve to veoma pažljivo osmišljeno.

Naša ekipa je tako iz prve ruke mogla da posmatra nastanak jedne od najpopularnijih video igara sveta. Dok smo obilazili prostorije u kojima se razvija igrica, timovi kreativaca sedeli su za stolovima, dok su na tablama bile ispisane ideje za nove likove, dok su drugi udubljeno držali igračke konzole u rukama i ispitivali granice novih igara. Za svakog klinca u Srbiji, ovo je doslovno posao iz snova.

- Važno je da se i mi igramo dok ovo radimo - kaže Kartik Bala.

I on i njegov brat imaju po dvoje dece , koja su njihovi najpouzdaniji kritičari, ali i izvori ideja.

Inače, jedna od zanimljivijih prostorija u studiju je soba u kojoj deca koja posećuju "Vicarious Visions" testiraju nove igrice, dok ih autori posmatraju, pomalo nalik na sobe za ispitivanje u policijskim serijama. Samo, ovog puta se kod "osumnjičenih" ne traži priznanje ni za kakav zločin, već se pažljivo prati svaka reakcija na neku promenu u igrici.

Primera radi, ako dete isprobava novo vozilo u igrici, ali viša pažnje posvećuje nečemu drugom, najverovatnije će vozilo biti odbačeno, jer deca nisu zainteresovana.

"Skajlendersi" su i tehnički zahtevna igra, u šta smo se uverili i u posebnoj sobi u kojoj se ispituju moguće tehnološke inovacije. Baš kao što i cela zgrada spolja ne izgleda kao mesto u kojem se dešava magija, isto se može reći i za "naučnu sobu".

Gomila neobičnih uređaja i sprava i čitava mreža kablova u malenoj prostoriji služe samo jednom: Kako korisnicima igre što realnije približiti magiju igranja. Na pamet nam je odmah pao Nikola Tesla, budući da igrica "Skajlenders" na svojim Portalima koristi neku vrstu magnetnog polja u kojoj levitiraju igračke koje zatim "uleću" pravo u virtuelni prostor.

- Nikola Tesla je za nas veliki izvor inspiracije - kažu uglas braća Bala.

Na pitanje da li bi, da je Tesla danas živ, voleli da srpski naučnuik radi za njihov studio, oni kroz smeh odgovaraju:

- Pre bismo mi radili za njega!

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.