DS: Administrativne takse povećane i 500%

Izvor: JuznaSrbija.info, 26.Nov.2015, 22:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

DS: Administrativne takse povećane i 500%

Gradski odbor Demokratske stranke u Nišu, održao je konferenciju za novinare 26.11.2015. godine.

Prenosimo njihovo saopštenje


Kako je, bez obzira na datu reč, onemogućen prenos protekle sednice Skupštine grada Niša, na današnjoj konferenciji za medije Gradskog odbora Demokratske stranke, bavićemo se nekim od tema koje su bile na toj sednici.

Dakle, ono što građani Niša nisu mogli da čuju je da su uvećane administrative takse.
>> Pročitaj celu vest na sajtu JuznaSrbija.info <<
U obrazloženju stoji da su povećane u skladu sa rastom cena na malo. Zaključak je da je taj rast linearnan, što ne odgovara istini.

Upoređivanjem cena iz ranije važeće i cena iz nove Odluke se vidi da su vrednosti povećane od 50% pa čak do preko 500%. Počinjem da se bojim da čak ni mali Perica tako ne zamišlja punjenje budžeta, koji je sam po sebi nerealan, a građani nisu mogli da vide jer prenosa nije bilo, da je još više uvećan.

I moram da napomenem, siguran sam da nikakvih tehničkih smetnji nije bilo, već da je prenos namerno prekinut od strane vlasti. Da je prenosa bilo, građani bi mogli da čuju i inicijative odbornika Demokratske stranke. Jedna od inicijativa se odnosila i na JKP „Parking servis“.

Svako javno komunalno preduzeće i ustanovu Skupština grada Niša, kao najviši organ lokalne samouprave, formirala je u ime građana, a upravo za građane. Svako tako formirano preduzeće i ustanova teoretski mora da radi u korist i na zadovoljstvo građana.

Prema Programu poslovanja JKP „Parking-servis“, misija ovog preduzeća je da se u potpunosti reši problem mirujućeg saobraćaja u Gradu, da se izgradi moderan režim parkiranja, uz ostvarivanje maksimalne moguće dobiti i zadovoljstva građana našim uslugama.

Dakle, misija ovog preduzeća je u skladu sa teorijskom pretpostavkom o ulozi javnih preduzeća. Pored toga, sa govornice Skupštine grada je više puta isticano, a od strane najviših gradskih funckionera, da je Parking-servis jedno od najuspešnijih, ako ne i najuspešnije preduzeće.

Ako je sve tako, postavlja se pitanje zašto je među građanima ovog grada, Parking-servis naojmraženija gradska firma, posle Toplane, naravno. U periodu od 2012. pa na ovamo, povećana je druga, takozvana „zelena“ zona, uvedena ekstra zona, pauk radi, a građani primećuju da radi selektivno, dižući jeftinije automobile.

Vrhunac je kazna za prekoračenje parkiranja, koju nazivaju doplatnom kartom, a čija vrednost u zbiru sa cenom parkiranja po satima prevazilazi iznos dnevne karte. Moram da napomenem da se letos javio i problem sa kucanjem poruka tako da sada zaposleni u Parking-servisu zaduženi za eksploataciju parking mesta ne proveravaju sve mogućnosti, ukoliko je građanin šaljući SMS poruku koristio takozvanu „ćelavu“ latinicu.

Sve ove mere koje u periodu od 2012. godine rukovodstvo Parking-servisa, a u koordinaciji sa nadležnom upravom i rukovodstvom grada, primenilo, nije poboljšalo stanje u mirujućem saobraćaju u gradu, već je izazvalo veliko nezadovoljstvo građana, u čijoj funkciji treba da bude.

Dakle, JKP „Parking servis“ umesto da bude na usluzi, služi za ostvarivanje profita na račun ekonomski oslabljenih građana.

Stoga, DS upućuje odborničku inicijativu Skupštini grada Niša: Ukidanje naplate parkinga u drugoj parking zoni, takozvanoj „Zelenoj zoni“.

Pokazalo se da druga parking zona u praksi služi samo za uzimanje novca od ionako finansijski opterećenih građana. Građanima koji žive na teritoriji tzv. «Zelene zone» da se omogući besplatan parking ispred njihovih stambenih zgrada, postavljanjem trouglova za parking. Pri tome nikako ne povećavati teritoriju koju pokriva prva parking zona. Smanjenje vrednosti kaznene doplatne karte. Potrebno je smanjiti vrednost kaznene doplatne karte na onoj do cene dnevne karte.

Striktno poštovanje žute trake tamo gde postoji i uvođenje žute trake tamo gde je nema, a moguće je Zbog nepoštovanja, odnosni nepostojanja žute trake namenjene za saobraćaj vozila javnog prevoza, nesavesni vozači, ostavljaju svoja vozila u desnoj kolovoznoj traci, primoravajući na taj način autobuse i taksi vozila da voze levom trakom i na taj način usporavaju saobraćaj a posebno u vreme saobraćajnog špica, kad se ujutru odlazi na posao i popodne kada se vraćaju. Osim što usporavaju saobraćaj, prave i saobraćajne prekršaje, čime dodatno ugožavaju bezbednost, ne samo vozača drugih vozila već i pešaka.

Na sve to, iz grada nema nikakve reakcije, verovatno i zato što i sami gradski funkcioneri parkiraju svoja vozila na nedozvoljenim mestima i tako doprinose saobraćajnom neredu koji vlada u gradu. Uvođenjem žute trake koja bi bila namenjena vozilima javnog prevoza (autobusi i taksi vozila), što je praksa u razvijenim gradovima sa uređenim saobraćajem, ubrzao bi se protok vozila, smanjila zadržavanja na semoforima posebno u užem gradskom jezgru, čime bi između ostalog bila i smanjena emisija štetnih gasova u centralnom delu grada. Ništa manje značajno nije ni to što bi bezbednost svih učesnika u saobraćaju bila podignuta na viši nivo.

Na konferenciji je govorio Ivan Jocić, odbornik u Skupštini grada.

Nastavak na JuznaSrbija.info...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JuznaSrbija.info. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JuznaSrbija.info. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.