Izvor: BalkanRock.com, 19.Avg.2016, 09:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sziget 2016: Poslednji dan opravdao očekivanja

The Last Shadow Puppets; foto: Miloš Cvetković

Spuštena je zavesa na 24. izdanje Sziget festivala. Poslednjeg, zvanično petog dana,  raznovrstan program nas je vodio kroz mnoštvo različitih muzičkih žanrova i bina, pa smo slušali bendove u rasponu od metala, preko folka i britpopa, do elektronike.

Parkway Drive

Dan je počeo žestoko, svirkom benda Parkway Drive na glavnoj bini. Metalcore petorka iz Australije nalazi se na evropskoj >> Pročitaj celu vest na sajtu BalkanRock.com << turneji na kojoj promovišu aktuelni album “Ire” objavljen prošle godine, pa su posetiocima predstavili većinu pesama sa te ploče. Nastup su otvorili dvema novim numerama “Destroyer” i “Dying to Believe“, a publika je već formirala nekoliko šutki. Frontmen Winston McCall komunicirao je sa fanovima tokom čitavog koncerta, tražeći od njih da daju svoj maksimum, kao što to bend radi na sceni. Inače, na sceni je doslovno bilo vatreno, budući da je nastup uključivao i plamenove koji su nekoliko puta puštani. Verni obožavaoci bučno su pozdravljali svaki McCallov urlik “make some f…ing noise” dok su vrištali refrene omiljenih pesama. Najveći mosh pit zabeležen je uz numere “Crushed” i “Wild Eyes“, dok su za sam kraj odsvirali “Home Is for the Heartless” sa albuma “Deep Blue”. Solidno prženje u sred dana.

The Lumineers

Nakon njih mnogo delikatniji i elegičniji zvuk okupirao je Main stage. Članovi folk/rock sastava The Lumineers kreirali su specifičnu, gotovo familijarnu atmosferu, gde ste imali osećaj kao da se svi međusobno poznaju. Podsećajući na kauboja, obučen u kariranu flanerlsku košulju i sa šeširom na glavi, Wesley Schultz na svojoj gitari vešto je predvodio paradu nežnih hitova sa njihova dva do sada objavljena albuma. Ekipa iz benda ga je jednako energično pratila, a najveći utisak ostavila je čelistkinja Neyla Pekarek. Iako su neuporedivo popularniji u domovini, i baza fanova u Evropi im postaje sve veća, što se moglo primetiti i tog avgustovskog utorka. Publika je, svakako, najglasnije pozdravila stare stvari poput “Ho Hey” i “Stubborn Love“, ali je oberučke prihvatila i nove “Ophelia” i “Sleep on the Floor“, između ostalih. Denverska banda nastavlja svoj pohod na letnjim festivalima, pa ako ste u prilici preporučujem vam da ih uhvatite uživo.

Na A38 bini nastup su  održali kalifornijski garažni pankeri Fidlar. Tutnjala je ova ljuta mašina šatorskim prostorom bez zaustavljanja, a njihove buntovničke numere sa dužinom trajanja od nešto preko dva minuta naišle su na više nego dobar odziv posetilaca. U dosadašnjoj karijeri izdali su dve dugosvirajuće ploče, istoimeni debi album i prošlogodišnji “Too“, pa su pesme sa tih izdanja činili celokupan repertoar. Ne deluje kao da četvorka iz Los Anđelesa zna šta radi sa instrumentima, ali, publika, dobrano ispunjena hipsterima, odlično se provodi i skače bez prestanka. Navala sve moćnijih gitarskih rifova smenjivala se kako se koncert primicao kraju, a “Max Can’t Surf” i “Chinese Food” se izdvajaju od ostalih. Mene su kupili izvođenjem “Sabotage” Beastie Boysa odmah na startu, ali nisam uspeo da se povežem s njima do kraja nastupa. Za sam finiš svirke ostavili su njihovu najbolju pesmu “Cocaine” gde je Zac Carper vrištao u mikrofon poput Briana Johnsona, a Elvis Kuehn je upotpunio sonični doživljaj uzbudljivom gitarskom vožnjom.

The Last Shadow Puppets

Ponovni povratak na glavnu binu usledio je zbog koncerta benda The Last Shadow Puppets, projekta čiji su glavni nosioci Alex Turner i Miles Kane. Nakon osmogodišnje diskografske pauze, konačno su se vratili novim albumom, pa sad čine neizostavni deo gotovo svakog većeg festivalskog line-upa. Scena Main stagea bila je krcata lepo odevenim muzičarima, uz obimni instrumentarij koji je uključivao i tri violine i violončelo, koje su svirale četiri dame. Turner je, takođe, imao na sebi elegantnu košulju, sa nekoliko otkopčanih dugmadi, taman da zaintrigira tinejdžerke u prvim redovima. A onda se pojavljuje Kane, sa svilenim kućnim ogrtačem, toliko kičastim da bi ga Del Boy rado video u svom ormaru. Uloge na sceni jasno su podeljene. Turner je šminker, voli da je u svakom kadru kamere, pokreti su mu unapred smišljeni, dok je Kane tu da izroka svoj arsenal gitara, pa ako vam se svidi, ok, a ako ne, totalno ga nije briga. Međutim, zajedno čine jedan uhodani tim, koji zna kako da napravi dobru zabavu. Plus, među njima vlada nekakva do kraja nerazjašnjena seksualna napetost, da je pravo čudo da do kraja koncerta nismo videli njihov poljubac. Tome su najbliži bili pri izvođenju numere “Bad Habits” koju su zajedničkim snagama otpevali na centimetar razdaljine između. Jedan od vrhunaca nastupa je i The Fall obrada “Totally Wired” kada je Kane bio u glavnoj ulozi, a završna “In My Room” donela je i produženi jam koji je potpuno razgalio masu. Sve u svemu, najbolja svirka poslednjeg dana Szigeta.

Do kraja večeri posetili smo i nastup trija Crystal Castles na A38 bini. U šatorskom zamku, pod tamnim svetlima pojavljuje se bučni elektro pank trio, i kreće ludnica. Nova vokalistkinja Edith, skače i lomi se na sceni pevajući pritom iz sveg glasa. Glavna karakteristika ovog kanadskog sastava otkad ga je napustila Alice Glass jeste da je elektronika još više u fokusu, u odnosu na nekadašnje pank usmerenje. Publika je korektno ispunila prostor ispred bine, đuskajući u ritmu kao da je prvi, a ne poslednji festivalski koncert. Pored izvođenja numera sa četiri dosadašnja albuma, nastup je sadržao i DJ segmente, koji su, ako je to moguće, još više rasplesali posetioce. Za sam kraj, iznenađenje u vidu “Not In Love“, koju su svi okupljeni ispratili aplauzima i urlicima oduševljenja.

Nakon sedam dana i više od trista koncerata, predstava, DJ setova, žurki, različitih muzičkih i nemuzičkih atrakcija, završen je još jedan odlični Sziget. Ekipa Balkanrock redakcije trudila se da vam približi što je više moguće od festivalske atmosfere i nadam se da smo u tome bar donekle uspeli. I ove godine, super smo se proveli, upoznali mnoge zanimljive ljude, posetili različite sadržaje Ostrva slobode, a već od sutra kreće odbrojavanje do narednog Szigeta i licitiranje ko će to biti zvezda sledećeg leta u Budimpešti.

GALERIJA FOTOGRAFIJA

Nastavak na BalkanRock.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BalkanRock.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BalkanRock.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.