Izvor: BalkanRock.com, 16.Avg.2015, 16:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sziget ’15: Kings Of Leon zasenili čitav Sziget

Foto: Zsolt Furesz

Pretposlednjeg festivalskog dana, program na Main stage-u nije bio naročito zanimljiv, osim nešvilske braće iz benda Kings Of Leon, koji su bili neprikosnoveni headliner, tako da nam je to omogućilo da posetimo nastupe izvođača na manjim binama, a kako to obično biva, naišli smo na nekoliko zaista kvalitetnih muzičkih dragulja.

Jučerašnje pohođenje koncerata počeli smo ranije nego proteklih dana. U 15 časova na Blues-Irish bini, nastupali >> Pročitaj celu vest na sajtu BalkanRock.com << su Rebel Star, srpsko-britansko-mađarska družina, predvođena Milanom Glavaškim. Posetioci uglavnom stacionirani u hladu koji su pružale razgranate krošnje drveća, uživali su u kantri poslasticama iz kuhinje ove petočlane bande. U sedećem položaju, publika je uživala uz lenje i pitke folk melodije, koje su kao stvorene za ambijent koji ujedinjuje leto, ljubav i mladost. Iz praktičnih razloga, reportoar se sastojao isključivo od pesama na engleskom jeziku, a i gitarista Ashley Breese je briljirao kao glavni vokal na pojedinim pesmama. Najlepše su zvučale “Ragged Key”, “Rebel Star”, kao i obrada “Wide River To Cross”. Nakon odsviranih 45 minuta možemo samo reći jedno veliko hvala momcima za vrlo ugodno i prijatno popodne.

Još jedan izvođač koji ima reč rebel u nazivu, ali ovoga puta Jett Rebel, u A38 šatoru priredio nam je veoma razigran i zabavan šou. U pitanju je holandski kantautor Jelte Tuinstra, sa adresom prebivališta u Amsterdamu, koji je sa svojim pratećim bendom i dve cure na pratećim vokalima, totalno rasplesao sve prisutne. Ponašanjem na sceni, koje je upotpunio uzdasima i koitalnim stenjanjem uz obraćanja poput “Give me all your love tonight!” ili “What you got for me, baby?” stvorio je uzavrelu atmosferu nabijenu seksualnom energijom, kakvu na svojim nastupima proizvode Prince ili Lenny Kravitz, premda vizuelno neodoljivo podseća na Briana Molka. Njegova muzika oslanja se na pop i funky džez teme, a publika je najboje reagovala kad je tamnoputi saksofonista bio u prvom planu. Sam Tuinstra smenjivao se na gitari i klaviru, a posetiocima je predstavio numere sa svoja dva do sada objavljena izdanja “Venus & Mars” i “Hits for Kids”. Zaključak posle koji se može doneti posle ovog performansa jeste da 24-godišnji momak itekako ima potencijala da postane prava internacionalno poznata pop zvezda.

U istom prostoru, ali sa mnogo nežnijim i suptilnijim tonovima oduševio nas je američki muzičar William Fitzsimmons. Indie-folk kantautor setom akustičnih balada poigravao se osećanjima publike, često ih vozeći od suza do smeha. Izazivao je vrlo emotivne reakcije dok je svojim delikatnim tenorom isporučivao dirljive strofe o sumornoj realnosti, samoći i borbi sa ličnim demonima. Jednostavno, ovde nema mesta ravnodušnosti. Način na koji ovaj tridesetsedmogodišnjak izvodi melanholične i setne kompozicije, može se meriti sa atmosferom koju stvara njegov kolega po bradi, Josh Tillman, samo lišena teatralnosti i samozaljubljenosti. Definitivno, jedan od najlepših koncerata na Szigetu.

Major Lazer, elektronska dance grupa, imala je izuzetno posećen nastup na glavnoj festivalskoj bini. Performans koji su priredili trio Diplo, Walshy Fire i Jillionaire uključivao je laserski šou i  nekoliko igračica koje su, valjda, imale zadatak da dodatno podstaknu publiku na đuskanje. Izuzimajući pomenute impresivne svetlosne efekte, ovo je bio nastup kakav se može doživeti u bilo kom klubu u Srbiji, a koji pušta ove komercijalne hitove. Major Lazer izvodili su te njihove dancefloor hitove, kojima smo i inače neprestano bombardovani ovde na festivalu, u pauzama između nastupa sa raznih štandova sa hranom i improvizovanih diskoteka. Brojnoj publici to, izgleda, nije smetalo, pa je i ovoga puta to primila uz glasna odobravanja kao da ih čuje prvi put. Diplo se uglavnom nalazio za dj pultom, dok je Walshy Fire imao ulogu animiranja publike. To je radio vrlo neinspirativno tražeći najpre da svi skinu majice, pa da vitlaju njima, pa da skaču s njima, pa da ih bace u vazduh i tako redom. Uglavnom “Jump!Jump!” i kad ja kažem “Major” vi kažite “Lazer”. Eto, uz ovaj aerobik zvuk skakalo je više desetina hiljada posetilaca, pa ko preferira ovakav vid muzike, imao je odličan provod.

Tačno u 21.30 Main Stage preuzimaju Kings Of Leon, planetarno popularni sastav, poslednji pravi headlineri Szigeta. Svi oni koji su od samog početka pratili ovogodišnje izdanje festivala, za svoju izdržljivost nagrađeni su odličnim rok koncertom, sa krajnje entuzijastičnom i odlično usviranom bratskom postavom. Prošetali su nas kroz čitav svoj diskografski opus, uz poseban fokus na njihovo najuspešnije izdanje “Only by the Night” sa koga su izveli najviše numera. Počeli su pesmom “Supersoaker” sa njihovog poslednjeg albuma “Mechanical Bull“, da bi nastavili sa “Fans” sa ploče “Because of the Times”. Ove dve numere jasno pokazuju razvoj u karijeri benda koji se od nerafinisanog južnjačkog bluz roka na prvi tri albuma kasnije više orijentisao ka mekšem i  prijemčivijem zvuku koji im je doneo milione obožavalaca širom sveta. Pevač i gitarista Caleb Followill odlično je pevao svojim promuklim, ali i melodičnim vokalom, jednim od najprepoznatljivijih u muzičkom svetu. I ostala braća, Jared na basu, Nathan za bubnjevima i Matthew na gitari, kao i diskretno skriveni pomoćni član benda Christopher Coleman koji je svirao gitaru, klavijature i perkusije, odradili su sjajan posao. Naročito se istakao Matthew sa nekoliko snažnih gitarskih solo deonica. U okviru oficijelnog dela koncerta imali smo prilike da čujemo “Pyro” koja je podstakla publiku na horsko pevanje, a isto se dogodilo i sa sanjivom “On Call”. Još jedna pesma sa “Mechanical Bull” ploče, up-tempo numera “Don’t Matter”, u toku svog kratkog trajanja efektno je razmrdala publiku, podsećajući nas na njihova izdanja sa početka karijere. Logičan nastavak nakon “Molly’s Chambers”, nažalost jedine pesme sa njihovog debitantskog ostvarenja. Pred sam kraj izvedena je veličanstvena balada “Cold Desert”, da bi potom usledio ultimativni hit “Use Somebody” koju je pevala svaka osoba na poljani ispred glavne bine, kojom su zatvorili nastup. Posle kratkotrajne pauze, vraćaju se sa “Crawl” i “Black Thumbnail”, da bi za veliko finale ostavili “Sex on Fire”, legendarni stadionski hit. Više nego zadovoljavajući koncert američkog benda, koji sada deluju zaista veoma zrelo, a izgleda da su zabrinjavajući i turbulentni dani daleko iza njih.

Kantautorka iz Londona, Paloma Faith, održala je jedan od boljih nastupa na festivalu. Soul i džez diva, u izazovnoj crvenoj haljini, vrlo senzualnim i provokativnim scenskim pokretima, izmamljivala je pozitivne reakcije prepunog A38 šatora. Odlično se zabavljala publika, odlično se zabavljao i bend na pozornici, pa je sve prštalo od dobrih vibracija. Najbolji prijem imale su numere bržeg ritma, posebno one sa ploče “A Perfect Contradiction” objavljene prošle godine, poput “Trouble with My Baby” i “Ready for Good Life”. Čuli smo i raskošnu verziju Hendrixove “Purple Haze”, a prilikom “Only Love Can Hurt Like This” svojim moćnim glasom oduševila je sve okupljene. Paloma se prikazala i kao odličan zabavljač, ćaskajući sa publikom, deleći anegdote iz privatnog života. Za sam kraj ostavljena je “Changing”, kada bukvalno nije bilo nijedne osobe koja je stajala u mestu. Ovaj svetski hit broj jedan rezultat je saradnje sa drum’n’bass duo Sigma, koji će svoj nastup imati večeras na istom ovom mestu.

Nastavak na BalkanRock.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BalkanRock.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BalkanRock.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.