Nagrade kritike na 62. BFDKF

Izvor: SEEcult.org, 29.Mar.2015, 17:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nagrade kritike na 62. BFDKF

Žiri kritike srpskog ogranka FIPRESCI, koji je na 62. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkog filma (BFDKF), pratio domaći takmičarski program, dodelio je nagrade filmovima Nikole Lorencina, Sabolča Tolnaija i vizuelnog umetnika Miloša Tomića.

Nagradu za najbolji srpski dokumentarni film u sve tri kategorije (dugometražni, srednjemetražni i kratki) osvojio je Nikola Lorencin za srednjemetražni film “Slikar i beračica grožđa” (2014) o Savi Šumanoviću. >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEcult.org << Lorencin je nagrađen za “izuzetan doprinos dokumentarnom filmu na temu kulture i umetničke baštine”, kako je naveo žiri koji su činili Božidar Zečević (predsednik), Dragan Jovanović i Ivana Kronja.

Lorencin je bio podstaknut da snimi taj film zapisima  devojke Marije Demšar iz Zabrežnika u Sloveniji. O svojim danima u slikarevoj kući, gde je radila kao kućna pomoćnica, a povremeno je bila i model velikom slikaru, Marija Demšar je vodila beleške i bila svedok hapšenja i mučkog ubistva Šumanovića 1942.

Slikar i beračica grožđa

Nagradu za najbolji srpski kratki igrani film dobilo je Sabolč Tolnai za “Cveće zla” (2014), crnu komediju koja se bavi privatizacijom u Jugoistočnoj Evropi (samoživi, bogati, kapriciozni industrijalac Nikolaj obećava svojoj ženi Diznilend na tlu bivše fabrike hemijskih proizvoda. Uz pomoć ministra privrede, on kupuje propalu fabriku za jedan evro. Bivši radnici, sada štrajkači, prisiljeni su da igraju ponižavajuće uloge Diznijevih likova...).

Tolnaijev film nagrađen je za “veseli bendizam koji u neoavangardnom duhu ostvaruje kritičku travestiju mračnih društvenih promena”.

Najboljim u kategoriji animiranog i eksperimentalnog filma proglašen je eksperimentalni film Miloša TomićaVeče uz radio (Muzikalni dnevnik 5)” (2014), koji je nagrađen za “muzičko-audio-vizuelni eksperiment koji pogledom u budućnost mladih naraštaja nastavlja temu Simfonije sveta”. Tomićev filmje muzički kolaž kroz koji gledaoce vodi kineski tranzistor, koji sluša petogodišnji dečak.

BFDKF će biti završen 29. marta dodelom zvaničnih festivalskih nagrada u domaćem, regionalnom i međunarodnom programu, kao i nagrade publike.

(SEEcult.org)

Nastavak na SEEcult.org...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEcult.org. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEcult.org. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.