Jug Radivojević, „Mama miju” režira i u Ljubljani

Izvor: Politika, 04.Maj.2015, 22:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jug Radivojević, „Mama miju” režira i u Ljubljani

Slovenačka premijera zakazana za 15. jun u okviru 63. Ljubljana festivala

Samo četiri dana posle beogradske premijere mjuzikla „Mama mija”, koja je izvedena 27. aprila na sceni Pozorišta na Terazijama na muziku i stihove Bena Andersona i Bjerna Ulveusa, a prema tekstu Ketrin Džonson, reditelj Jug Radivojević započeo je novu režiju ovog dela u Ljubljani.

Beogradska postavka mjuzikla „Mama mija”, koji obuhvata hitove švedske grupe „Aba”,  realizovana >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << je zahvaljujući koprodukciji sa slovenačkim partnerom, kompanijom „Prospot” d. o. o. koju zastupa bivši jugoslovenski i slovenački alpski skijaš Jurij Franko, a koji neumorno nastavlja da širi umetničku misiju na prostoru bivše Jugoslavije.

– Producent Jurij Franko, posle šest godina pregovora, dobio je prava na izvođenje mjuzikla „Mama mija” za prostor bivše Jugoslavije. Od početne ideje da se napravi jedna produkcija koju bi činili umetnici sa čitavog prostora, producent se, ipak, odlučio za tri zasebne produkcije. Beogradska se već dogodila, dok će zagrebačka i slovenačka imati svoje premijere u junu. Posle, kako drugi kažu, velikog uspeha ove predstave na sceni Pozorišta na Terazijama, Jurij Franko mi je predložio da režiram i slovenačku verziju u Ljubljani – kaže Jug Radivojević i iz svog rediteljskog ugla objašnjava u čemu je, po njemu, tajna uspeha mjuzikla „Mama mija”. Odnosno, u čemu će se razlikovati beogradska i ljubljanska postavka ovog džuboks mjuzikla.

– „Mama mija” je do sada doživela preko 40 svetskih premijera i videlo ju je oko 50 miliona ljudi. Beogradska premijera je najmlađa u nizu. Bilo mi je važno da se razlikuje od prethodnih, da ne bude kopija nečeg već viđenog, već originalno, nezavisno autorsko delo. Tako da je akcenat bio na apsolutnoj kreativnosti čitavog autorskog tima i ansambla. Recept za Sloveniju je identičan. Krećemo iz početka, oslonjeni na prethodno iskustvo po pitanju estetike i poetike priče.

Ne dešava se često da reditelj dva puta za redom u kratkom intervalu radi istu predstavu. Zato smo Radivojevića pitali koliko je delikatno raditi u kratkom vremenskom intervalu dva puta za redom isto delo, a ne ponoviti se?

– Čudan je osećaj. Za dvadeset godina karijere i preko stotinu ostvarenih režija, samo pet puta sam ponavljao režije određenih komada i to u većim vremenskim razmacima: „Mirandolinu”, „Koštanu”, „Krvave svadbe”… I uvek sa idejom novog čitanja i unapređene režije. Jednog dana mi se učini da će mi biti lakše, a već narednog da je rad na drugoj postavci teži. Ipak, najvažnije je da se ispočetka posvetite komadu, kao da se pre toga niste ni sreli.

Zanimalo nas je i kako će neumorni Radivojević ovu priču koja se dešava na Grčkom ostrvu ispričati slovenačkoj publici? Kakav dramski zaplet će u ovom slučaju ponuditi Slovencima? Kada je i gde slovenačka premijera?

– Slovenačka premijera mjuzikla „Mama mija” biće izvedena 15. juna u okviru 63. Ljubljana festivala, sa kojim i radimo ovo delo u koprodukciji. Na ovom reprezentativnom festivalu desiće se još jedna koprodukcija. Tomaž Pandur režiraće „Fausta” sa Slovenskim narodnim gledališčem iz Ljubljane. Mi ćemo, konkretno, igrati pet predstava u junu i pet u avgustu. Budući da letnja scena Križanke, prima 1.400 posetilaca, cilj je da u ovom prvom ciklusu 10.000 gledalaca vidi slovenačku verziju mjuzikla „Mama mija”, a na jesen se predstava seli u Cankarev dom.

A kako je birao novu glumačku ekipu budući da ne poznajete slovenačko glumište Radivojević je odgovorio: – Što se tiče glumaca, izabrani su na slobodnom tržištu, koje nama ovde u Srbiji danas i dalje izgleda kao nedosanjani san. Tu su mlade nade slovenačkog mjuzikla Lea Barta kao Sofi i Matjaž Kumelj kao Skaj. U ulogama očeva pojaviće se slovenački bardovi Gojmir Lešnjak, Marjan Bunič jedan od vodećih slovenačkih glumaca Uroš Smolej u ulozi Sema. Naravno da su glavne zvezde, kako u predstavi tako i u pevačko-glumačkom svetu Slovenije, Simona Vodopivec Franko kao Dona, i njene dve prijateljice Rozi i Tanja, Alenka Godec i Damjana Golavšek.

Beogradsku Sofi Jug Radivojević pronašao je posle audicije, a evo, kako je tragao za slovenačkom glumicom koju je želeo da vidi u liku ove junakinje:

– Na brojnoj audiciji Lea Barta je bila ubedljiva, baš kao i Milena Živanović i Iva Stefanović u Beogradu. Sve je u suštini vrlo slično, ali i bitno različito. Nema razlike ni tamo ni ovde među onima koji su talentovani, vaspitani i vredni. Nema ni među onima koji su dežurni komentatori i sveznajući teoretičari. Bitna je razlika u pozorišnom sistemu, mogućnostima, glumačkim prihodima – kaže Radivojević i objašnjava kakva je razlika, odnosno, sličnost između beogradskog i slovenačkog glumišta. Na pitanja: na kakav prijem je naišao kod slovenačkih umetnika, kako teku probe u Ljubljani, i koga je u svom autorskom timu pozvao iz Beograda odgovara:

– Probe teku po mom mogu reći oprobanom i specifičnom sistemu rada. Godinama prvog radnog dana donosim kompletan plan priprema. U svim mojim srpskim projektima je u potpunosti zaživeo. Očekujem da će u jednom uređenom pozorišnom sistemu kakav u Sloveniji postoji, biti još lakše. Što se autorske ekipe tiče, ista je kao u Beogradu: scenograf Aleksandar Denić, kostimograf Bojana Nikitović i koreograf Mojca Horvat.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.