Izvor: VOA, 23.Nov.2014, 04:57 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Hello Kitty proslavila 40. rođendan
Hiljade fanova u Los Anđelesu prisustvovali dogadjajima povodom godišnjice, kao što su konvencija i predstavljanje hotela sa temom legendarne japanske junakinje...
Legendarna japanska junakinja “Hello Kity” ove godine puni 40 godina. Nešto što je započelo kao deo japanske pop kulture preraslo je u globalni fenomen. Fanovi raznih generacija obeležavaju ovu godišnjicu na nekoliko manifestacija u Los Andjelesu.
Od Hello Kitty pice do Hello Kitty >> Pročitaj celu vest na sajtu VOA << šminke…
Kultna japanska junakinja zauzela je delove Los Andjelesa dok obožavaoci slave 40. rodjendan Hello Kitty.
“Punim 40 godina i Hello Kitty je deo mog života od kad sam imala možda pet, šest godina”, kaže Anabel Kariljo.
“Slatka je. Mojim nećakama se mnogo dopada”, dodaje Džon Seng.
“Zapanjena sam koliko su ljudi ludi za Hello Kitty”, kaže Kristina Kon.
Hiljade fanova su prisustvovale dogadjajima povodom godišnjice, kao što su konvencija i predstavljanje hotela sa temom Hello Kitty.
Dizajner Šon Knib je autor izložbe Hello Kitty u hotelu Lajn.
“Mislim da to ima veze sa nevinošću, sa prihvatanjem drugih. Ima veze sa radošću. Mislim da svi možemo da se poistovetimo sa tim, bez obzira koliko imamo godina…”
Fanovi su takodje posetili prvu muzejsku izložbu posvećenu Hello Kitty u Severnoj Americi.
Ulazak japanske ikone u američku kulturu odražava deo američke istorije, kaže predsednik Nacionalnog japansko-američkog muzeja Greg Kimura.
“Za žene odredjene generacije, pre 40 godina pojavila se Hello Kitty i to je bio prvi lik iz japanske culture sa kojim su mogle da se poistovete, da ga prihvate. Prvi ljudi koji su prihvatili Kitty bili su Amerikanci japanskog porekla i Amerikanci azijskog porekla".
Prodavnice sa Hello Kitty robom su prvi put vidjene u azijskim enklavama a kasnije su privukle I pažnju drugih Amerikanaca, kaže jedan od kustosa izložbe Kristin Jano.
“Mislim da je fleksibilnost dizajna i njena pristupačnost raznim slojevima kupaca nešto što je značajno doprinelo širenju Hello Kitty”.
Dok je radila na izložbi, Jano je od kompanij Sanrio saznala da Hello Kitty nije mačka! To je vest koja je šokirala fanove.
“Hello Kitty je možda po formi – neka apstraktna forma mačke I to joj daje odredjenu vrstu šarma, ali po duhu je svakako – mala devojčica.”
Šta god da je, njeno lice se pojavljuje na bezbrojnim proizvodima, od školskih zaliha do predmeta za kuhinju i kupatila pa čak i na motornom ulju. Mnogi fanovi kazu da je njena poruka sreće, prijateljstva i zabave nešto što se dopada ljudima svih generacija I svih kultura.
Pogledaj vesti o: Japan