TS: Funkcionerska kampanja dominantna odlika predizborne kampanje

Izvor: Blic, 29.Mar.2017, 15:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

TS: Funkcionerska kampanja dominantna odlika predizborne kampanje

Dominantna odlika ove izborne kampanje je funkcionerska kampanja predsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića koji je kandidat za predsednika Srbije vladajućih stranaka na predstojećim izborima 2. aprila, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare Transparentnosti Srbija (TS).

Zlatko Minić iz TS rekao je da je u medijima Vučić dominirao s jedne strane svojim aktivnostima kao premijer, od kojih je većina promotivna.

- Ostali kandidati bili su slabo, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << jedva vidljivi a neki i nevidljivi - dodao je Minić.

Prema njegovim rečima, Vučić je u izveštajima medija bez obzira da li je reč o onima koji bi se mogli svrstati u "blagonaklone" prema lideru naprednjaka ili ne, istovremeno predstavljan i kao premijer i kandidat za predsedika, što ukazuje da kod medija nije izdefinisano jasno šta je "funkcionerska aktivnost".

Minić je rekao da za razliku od 2016. godine stranački stavovi i poruke nisu plasirani preko sajtova državnih organa, što predstavlja pozitivan pomak.

Promotivne i državne aktivnosti kao jedno

On je rekao da je i u ovoj kampanji zabeleženo "vezivanje" državnih aktivnosti i promotivnih, odnosno stranačkih mitinga - odnosno da su premijer i ministri često obilazili fabrike, škole i druge ustanove, a potom u po podnevnim časovima u istom gradu govorili na predizbornim mitinzima.

Minić je kazao da je to konstanta svih kampanja bez obzira na to ko je na vlasti. On je naveo i da TS ovog puta nije radio terenski monitoring i da zbog toga nema podataka koliko je potrošeno na kampanju.

Lošija situacija nego prošle godine

Programski direktor TS Nemanja Nenadić ukazao je da državni organi Srbije nisu uradili sve što je bila njihova zakonska obaveza niti sve što su mogli kako bi rešili probleme koji su poznati od ranije. Prema njegovim rečima situacija je lošija nego na parlamentarnim izborima prošle godine.

On je kazao da se u toku dosadašnje kompanije najviše osetilo odsustvo aktivnosti Javnog tužilaštva.

- Na svim izborima ljudi su pičali o tome kako se kupuju glasovi, gde je tu javni tužilac. Uloga javnog tužioca može biti da izađe javnost i da pozove građane da svoja saznanja podele sa tužilaštvom - kazao je on.

Zloupotrebe

Nenadić je kazao i da su optužbe za zloupotrebe javnih resursa u nadležnosti Javnog tužilaštva. On je kazao i da su u finišu izborne kampanje iznete i teške optužbe na račun protivnika i članova porodice o ozbiljnim krivičnim delima a da se Tužilaštvo nije oglasilo ni sa tim u vezi.

Govoreći o nepostupanju institucija Nenadić je, između ostalog, podsetio i da Skupština Srbije nije ispunila zakonsku obavezu da formira Nadzorni odbor.

Mesto premijera u drugi plan

Predsednik Transparentnosti Srbija (TS) Vladimir Goati istakao je da mesto predsednik Srbije po Ustavu Srbije iz 2006. godine nije "značajno mesto" jer predsednik nema nekih bitnih ovlaščenja, to je mesto koje govori o "legitimnosti čoveka".

- Međutim, to mesto je važnije uz jedan uslov ako ste u isto vreme šef vladajuće partije. Tada zapravo mesto premijera ide u drugi plan. Taj šef partije koji je u isto vrme šef države postaje centar kruga, zato što je kadrovska ključna politička efektiva u njegovim rukama - kazao je on.

Kako je rečeno, monitoring funkcionerske kompanije obavljen je po istoj metodologiji, kao i u prethodna tri izborna ciklusa, od 2012. godine.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.