Hibridni Hyundai IONIQ stigao u Srbiju

Izvor: B92, 17.Jan.2017, 15:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hibridni Hyundai IONIQ stigao u Srbiju

Prodaja novog hibridnog Hyundaija na našem tržištu počinje u januaru.

Hyundai IONIQ je prvi hibridni model automobila u svetu koji može da se naruči sa tri različita pogonska sistema - gde sva tri sadrže elektromotor.

Na raspolaganju su električni, zatim hibridni, koji kombinuje snagu benzinskog motora sa snagom elektromotora i Plug-in, koji takođe kombinuje snagu benzinskog motora sa snagom elektromotora, ali uz to ima i mogućnost punjenja baterije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na električnoj mreži.

U Srbiji će Hyundai za sada ponuditi samo opciju klasičnog hibridnog vozila, budući da najviše odgovara potrebama domaćeg tržišta.

Mehanička platforma modela IONIQ u potpunosti je prilagođena automobilima sa multi-pogonskim opcijama, što doprinosi efikasnosti i odličnoj upravljivosti bez obzira na pogonsku konfiguraciju.

Prilikom izrade glavnih delova karoserije korišćeno je 53% materijala od legura čelika što doprinosi čvršćoj i bezbednijoj karoseriji, a upotrebom aluminijuma u izradi delova kao što su hauba, peta vrata i komponente oslanjanja vozila, postignutna je znatna ušteda u masi.

Pored toga, Hyundai navodi da IONIQ pozadi ima poboljšan multi-link sistem oslanjanja. Baterije su postavljene na najnižoj poziciji zadnjeg dela automobila, što dodatno doprinosi niskom težištu, koje zajedno sa dvojnim multi-link sistemom unapređuje upravljivost u vožnji.

Hibridna verzija (HEV), koja se prodaje u Srbiji, koristi benzinski motor za punjenje pogonske baterije, koja, sa svoje strene, poboljšava efikasnostost i po potrebi dopunjuje snagu motora.

Novi 1.6 litarski Kappa GDI motor razvijen je posebno za hibridne pogonske sisteme i ima procenat termalne iskorišćenosti 40%. Maksimalna izlazna snaga ovog agregata je 105 ks, a kombinuje se sa snagom elektromotora od 43,5 ks.

Hlađenje glave i bloka motora vrši se odvojeno, a direktno ubrizgavanje goriva obavlja se kroz 6 brizgaljki pod pritiskom od 200 bara, što dodatno smanjuje potrošnju i emisiju CO₂.

Pored toga, sistem prenosa dvostrukog kvačila (DCT) obezbeđuje dinamično iskustvo u vožnji, kažu u Hyundaiju. Prodaja hibridnog modela IONIQ počinje u januaru, a uskoro će biti poznat i cenovnik.
Pogledaj vesti o: Hyundai

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.