E- džoint: Opasna igra za privlačenje pažnje

Izvor: Blic, 21.Sep.2014, 16:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

E- džoint: Opasna igra za privlačenje pažnje

Tragom bombastičnih najava o početku prodaje takozvanog „elektronskog džointa”, obišli smo prodavnicu, pričali sa vlasnikom i pokušali da razumemo da li se Zakon krši ili izigrava?

Radnja u kojoj je juče trebalo da počne prodaja „elektronskog džointa“ u trenutku posete reportera „Blica“, bila je zaključana, a obaveštenje na ulaznim vratima govorilo je da je „lokal u pripremi“.

Od komšija smo, ipak, saznali da „more“ zainteresovanih mušterija >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << opseda radnju od kad su se informacije o njenom otvaranju pojavile u pojedinim medijima. „Samo što ne čekaju u redu“, rekla nam je radnica obližnje pekare.

Šta je uopšte „elektronski džoint“? Reč „džoint“ u slengu označava kanabis, marihuanu ili neki drugi opijat „smotan“ u cigaretu, i zabranjen je u Srbiji. Kako onda može da se prodaje, pitali smo vlasnika radnje Mišu Aranđelovića.

- ”E-joint” uvozimo iz Holandije, i u Evropi i svetu je pravi brend. Velika većina njih očekuje da kupi marihuanu, ali to nije to. I njima, kao i carinicima, objašnjavam da se ovde ne radi o dilovanju droge - objašnjava Aranđelović.

Da nije reč o drogi dobio je potvrdu i BIA-e, koja je radila analizu. Da li je onda reč o običnoj „elektronskoj cigareti“ i dovodi li kupce u zabludu?

- Pa, sam proizvod pažnju na sebe skreće upravo bombastičnim, kontroverznim nazivom. Zbog toga sam i počeo ovo da radim. Na poleđini piše da proizvod ne sadrži tragove THC niti nikotina - ne krije Aranđelović da je reč o obmanjivanju kupaca.

Klinci iz blokova već opsedaju radnju, kaže Aranđelović, ali neće smeti da ga kupuju mlađi od 18 godina.

Čudno ili ne, Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacija potrošača Srbije, smatra da se na ovaj način potrošači svakako mogu dovesti u zabludu.

- Ovde se očigledno radi o tome da je pronađena rupa u zakonu, koja ni inače neće biti „zapušena“ pre nego što bude formirana komisija za ocenjivanje valjanosti i verodostojnosti oglašavanja - kaže Papović.

Osim Aranđelovića, bombastična kampanja „upecala“ je i još jednu beogradsku firmu, koja je stidljivo degustirala uzorke i razmišljala o mogućoj distribuciji.

- Istina je da smo stupili u kontakt sa proizvođačem i nabavili uzorke, ali ne verujemo da ćemo se upustiti u prodaju. I nas je pre svega privukla dobra reklama, ali nismo uvereni da će imati prođu kod nas - kaže vlasnik te druge radnje Žarko Braunović.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.