Izvor: Southeast European Times, 03.Apr.2012, 22:06

Grčka se trudi da podstakne turizam

Grčka se trudi da podstakne turizam

Zvaničnici žele da investiraju u organizacionu infrastrukturu da bi bolje reklamirali Grčku i povećali prihode, ali neki skeptici kažu da su ciljevi preterano ambiciozni.

03/04/2012

Marija Paravantes za Southeast European Times iz Atine -- 3.4.2012.

Turistički sektor čini skoro 18 odsto radne snage Grčke i 16 odsto njenog BDP-a, ali propala ekonomija zemlje, nasilni protesti, štrajkovi i narušeni imidž drže turiste podalje.

Pa ipak, >> Pročitaj celu vest na sajtu Southeast European Times << turizam može da izvede Grčku iz stagnacije i vrati joj konkurentnost, navodi Asocijacija grčkih turističkih preduzeća (SETE), zvanična organizacija koja okuplja i predstavlja 53.000 turističkih preduzeća u zemlji.

„Grčki turizam i dalje je otporan na recesiju i verovatno jedini sektor koji može da doprinese rastu“, kaže predsednik SETE Andreas Andreadis.

Andreadis je u januaru predstavio Predlog Novog modela razvoja grčkog turizma 2020, u kojem su izneti priorieti i ciljevi za osiguranje rasta turizma.

Predlogom se poziva na stvaranje nezavisnog ministarstva turizma, turističkog sekretarijata i marketinške kompanije, čija bi jedina svrha bila da promoviše Grčku.

SETE je takođe postavila velike ciljeve za 2012 -- 16 miliona dolazaka i 10 milijardi evra profita.

„Pozicioniranje Grčke među deset glavnih turističkih destinacija u svetu [do 2020] možda zvuči ambiciozno, ali nije nemoguće“, rekao je generalni direktor SETE Jorgos Drakopulos za SETimes.

Cilj SETE je da Grčka postane jedna od deset glavnih destinacija kako bi moglo da se stvori milion radnih mesta vezanih za turizam i ostvari 50 milijardi evra ukupne vrednosti.

Međutim, dolazak na listu zahteva tesnu saradnju privatnog i javnog sektora, kao i uspostavljanje predložene marketinške kompanije.

„Kompanija bi održala i povećala vrednost glavnog proizvoda 'sunca i mora'“, rekao je Drakopulos.

Neki turistički radnici, kao što je vlasnik objekata za goste i restorana Sparta Gerasimos Kalogeresis, smatraju da su predložene mere došle prekasno.

„Relevantno ministarstvo i SETE trebalo je da postave temelje puno godina pre, kada je Grčka bila u pozitivnom svetlu i kada je postojao bar neki osnovni oblik ekonomije“, rekao je Kalogeresis za SETimes.

Rezervacije za vrhunac sezone od strane samo nemačkih turista -- koji čine 14 odsto ukupnih posetilaca -- ove godine su pale 20 odsto.

Amerikanci, Britanci i Italijani takođe se odlučuju za druge destinacije za odmor, u regionu i na drugim mestima, doprinoseći time dvocifrenom padu rezervacija.

Domaći turizam beleži pad od preko 20 odsto.

Zvaničnici SETE kažu da se profil turista stalno menja i širi.

Ove godine je 64 odsto više dolazaka ruskih i ukrajinskih turista, što nadoknađuje manji broj rezervacija iz tradicionalno ključnih zemalja porekla turista kao što su Nemačka, Velika Britanija, Francuska i Italija.

„Ovaj novi faktor popunio je prazninu stvorenu smanjenjem broja nemačkih turista“, rekao je Andreadis.

Kalogeresis se ne slaže.

„Nije pitanje koji turisti dolaze iz koje zemlje, nego koliko novca troše“, kaže on.

U proteklih pet godina desila se promena. Došlo je do značajnog povećanja broja turista iz balkanskih zemalja, Izraela i Turske koji posećuju Grčku.

Neki međunarodni eksperti potvrđuju ozbiljnost ekonomske krize u Grčkoj, ali izražavaju optimizam u pogledu budućnosti.

„[Grčka] je blizu svog izvornog tržišta -- Nemačke, Velike Britanije i novih tržišta kao što je Rusija. Zato verujem da Grčka ima potencijal da se razvije u solidnu i konsolidovanu destinaciju“, rekla je Isabel Garana, regionalna direktorka Svetske turističke organizacije UN u izjavi za SETimes.

Garana je objasnila da je turizam -- treća najveća industrija u svetu -- ključni pokretač ekonomskog oporavka, zbog čega je još važnije postaviti ambiciozne ciljeve.

„Uprkos [krizi] Grčka je prošle godine zabeležila porast dolazaka turista za 9,5 odsto“, rekla je Garana.

SETE kaže da će pravi test uslediti ovog meseca, uoči izbora u zemlji.

„[Mi] očekujemo da vidimo rad koji su relevantna ministarstva obavila na stvaranju marketinške kompanije i smatraćemo ih odgovornim za sve što nije učinjeno“, ukazuje Andreadis.

Nastavak na Southeast European Times...


Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Southeast European Times. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Southeast European Times. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.