Blic test: Evo šta je sve novitet kod ford fokusa 1.5TDCi

Izvor: Blic, 29.Nov.2015, 12:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Blic test": Evo šta je sve novitet kod "ford fokusa 1.5TDCi"

Ford” se potrudio da na novom „fokusu” pojača efekat fejsliftinga, odnosno da sa manjim optičkim izmenama na dizajnu učini da automobil izgleda potpuno drugačije. Gledano sa prednje strane, „fokus” je dobio novu šestougaonu masku hladnjaka (sada zajedničku za sve „Fordove” modele) koja dosta podseća na rešenje sa „Aston Martina”.

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Poklopac motora je takođe potpuno nov dok su farovi agresivniji zahvaljujući ugrađenim LED dnevnim svetlima. Pozadi smo uočili nova vrata prtljažnika, obnovljeni branik, dosta hromiranih detalja i izmenjenu grafiku svetala. Praktično, „fokus” je ostao „fokus” samo kada se pogleda sa strane jer je linija ostala identična.

Najveće promene je ipak doživeo enterijer, nakon što je „Ford” (konačno) poslušao kritike vlasnika koje su se odnosile na prekidačima pretrpanu i neorganizovanu centralnu konzolu. Sve funkcije su sada, praktično, objedinjene u samo nekoliko tastera na konzoli ili ekranu osetljivom na dodir, dijagonale osam inča (doplata 564 evra). Sedišta su i dalje odlična, nudeći dobru bočnu podršku telu i udobnost na dužim putovanjima. Nažalost, „fokus” za konkurencijom zaostaje u ponudi prostora na zadnjoj klupi, pri čemu je zapremina prtljažnika skromnih 277 litara (sa točkom punih dimenzija). To je rezultat na nivou modela B segmenta.

Testirali smo hečbek verziju sa 1,5-litarskim turbo dizel agregatom i 95 konjskih snaga. Motor nije samo ekonomičan, već je i prijatno fleksibilan. Maksimalan obrtni moment od 270 Nm je dostupan već od 1.500 obrtaja u minutu (sve do 1.250 o/min.) dok na primer snažniji 1.5 TDCi sa 120 KS „maksimum” postiže na 250 obrtaja više. Ford je značajno unapredio zvučnu izolaciju motorskog prostora, pri čemu je sam TDCi agregat dobro izbalansiran i vibracije se praktično ne osećaju u kabinskom prostoru. U isto vreme, savršeno su izračunati prenosi šestostepenog manuelnog menjača koji obezbeđuje brze i precizne promene. Akcenat je, naravno, stavljen na što nižu prosečnu potrošnju, tako da indikator stepena prenosa „savetuje” da već pri 50-55 km/h ubacite u petu brzinu.

Za preticanje, dovoljno je da odete samo jedan stepen niže pri čemu ćete u treptaju oka na raspolaganju imati maksimalnih 270 Nm. „Ford” je i sa redizajniranim „fokusom” ostao veran filozofiji da kompakt sa dizel motorom automatski ne mora da bude trom i dosadan automobil, već može da pruži i dosta zabave u vožnji.

A, kada govorimo o „fokusu”, moramo da napišemo da je zabava direktno povezana sa šasijom.“Fokus” je od pojavljivanja 1998. godine bio jedan od prvih automobila sa nezavisnim zadnjim vešanjem. Šasija je dovoljno udobna za svakodnevnu upotrebu a istovremeno je skrojena za sportsku vožnju. Automobil je izuzetno stabilan, čak i kada preterate sa brzinom u krivini. ESP sistem takođe reaguje pravovremeno i na mokroj podlozi ne dozvoljava „fokusu” da kliza.

Pored toga, „Ford” je modifikovao upravljanje koje je sada efikasnije. Upravljač je miran i precizan pri naglim i oštrim promenama smera a vozač dobija više nego dovoljno povratnih informacija.

Na kraju, možemo da zaključimo ono što znamo evo već gotovo dve decenije – „ford fokus” je jedan od najboljih kompaktnih automobila na tržištu. Redizajn je urađen vrlo dobro a „Ford” je iskoristio priliku da predstavi i novi 1.5 TDCi motor koji u „fokusu” predstavlja zamenu za stari 1.6 TDCi.

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

"Blic test": Ford Focus 1.5 TDCi

Izvor: AutoBlog, 30.Nov.2015, 09:45

„Ford” se potrudio da na novom „fokusu” pojača efekat fejsliftinga, odnosno da sa manjim optičkim izmenama na dizajnu učini da automobil izgleda potpuno drugačije. Gledano sa prednje strane, „fokus” je dobio novu šestougaonu masku hladnjaka (sada zajedničku za sve „Fordove” modele)...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.