Izvor: Vesti-online.com, 06.Jul.2015, 06:30 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Redizajnirana "fića" ima 1.800 promena
FIAT je zvanično predstavio svoj novi model 500, a u italijanskoj kompaniji kažu da je na automobilu izvršeno čak 1.800 dizajnerskih izmena, što se na prvi pogled baš i ne može primetiti.
Simpatični italijanski gradski automobil u suštini je "osvežen" prethodni model koji se na ulicama prvi put pojavio pre osam godina. Među promenama koje se na modelu 500 lako mogu uočiti su redizajnirana prednja svetla, koja >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << sada izgledaju dinamičnije, a tu je i zanimljivo rešenje prednjih dnevnih svetala za koja je korišćena LED tehnologija. Nove su i hromirane lajsne koje prednji kraj automobila, zajedno sa novodizajniranom maskom hladnjaka, čine markantnijim.
Zadnji deo automobila dobio je redizajnirana kućišta svetala koja su sada u obliku obruča, čime je njihov centralni deo uvek u boji karoserije. Smeštaj zadnjeg svetla za maglu i svetla za vožnju u rikverc sada je na ivicama novog branika na kojem, u zavisnosti od paketa opreme, mogu biti crni ili hromirani detalji.
Pored minimalnih korekcija na bočnim panelima, FIAT je za obnovljeni model 500 pripremio nekoliko novih modela 15 i 16-inčnih aluminijumskih felni. Ponuda boja karoserije proširena je dodavanjem dve nove boje (Glam Coral i Avantgarde Bordeaux), a za ljubitelje dvobojnih kombinacija u ponudi su opcije crno i žuto, odnosno crno i crveno.
Najvažnija promena u interesantno dizajniranoj retro unutrašnjosti je instaliranje Uconnect multimedijalnog sistema kojim se upravlja preko 5-inčnog displeja, a nudiće se u paketu opreme Lounge, a za isti paket FIAT opciono nudi i 7-inčnu TFT instrumentnu tablu.
Redizajniran je i upravljač na kojem su sada drugačiji tasteri, a tu su i nova znatno ergonomičnija sedišta, kao i nekoliko novih kombinacija za oblaganje sedišta i panela. Redizajnirana je i centralna konzola, 12V utičnica je prebačena na novo mesto, a sve zajedno dobilo je osetno bolju zvučnu izolaciju.
"Osvježeni" FIAT 500 pokreću motori koji ispunjavaju Euro 6 normu, a prenos snage obavljaće se preko 5 i 6-stepenih ručnih menjača, a u opciji je i robotizovani menjač Dualogic. Osnovni motor u ponudi je poznati 1,2-litarski četvorocilindarski benzinac sa 69 KS, a pored njega FIAT 500 nudi se i uz 0,9-litarski dvocilindarski turbo-benzinski motor TwinAir koji će u slabijoj varijanti razvijati 85, a u snažnijoj 105 KS.
Ponuda motora uskoro će biti proširena eko verzijom 1,2-litarskog motora i 1,3-litarskim četvorocilindarskim turbodizel motorom MultiJet II koji će razvijati 95 KS.
Prvi primerci obnovljenog modela 500 u prodajnim salonima očekuju se početkom jeseni.
Nastavak na Vesti-online.com...