Potrošači zaista stvaraju brendove! I, naravno, isto ih tako i ruše!

Izvor: NovaEnergija.net, 22.Dec.2016, 17:28   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Potrošači zaista stvaraju brendove! I, naravno, isto ih tako i ruše!

Knjiga „Bez frendova nema brendova“ vodećeg stručnjaka u oblasti komunikacije brenda u regiji, direktora Direct Media Komunikacije iz Ljubljane Mitje Tuškeja, doživela je svoje drugo, regionalno izdanje. Ovaj marektinški priručnik, objavljen u izdanju Media Marketinga, preveo je sa slovenačkog takođe jedan od vodećih marketinških poznavalaca sa prostora bivše Jugoslavije Ekrem Dupanović.
Marketinško štivo na 350 stranica sumira dugogodišnje iskustvo iz >> Pročitaj celu vest na sajtu NovaEnergija.net << Tuškejeve bogate prakse, otvara nove vidike brendinga, spajajući teorijsko i upotrebljivo znanje o brendu. Mitja Tuškej piše o metodologijama koje omogućavaju fokusirano upravljanje brendom, ali ne kroz prizmu kreativnosti, već detaljno analizirajući kompleksan odnos izmedju brendova i potrošača. Poredeći stvaranje i razvoj brenda sa rađanjem deteta u čijem odgoju ne sme biti propusta koji će se kasnije odraziti na njegov život, Tuškej navodi da je upravljanje brendom jedan od najtežih poslovnih projekata svake kompanije.
Pišem o konceptu brendinga koji u centar postavlja percepciju brenda u konkurentnom prostoru i neophodnost da se brend dugoročno fokusira na one elemente koji predstavljaju njegovu pozitivnu percepcijsku vrednost. Da takav koncept deluje, potvrđuju zaključci do kojih sam došao u praksi, kroz studije različitih slučajeva i moja je želja da upotreba tog koncepta omogući menadžmentima kompanija kvalitetnije i uspešnije upravljanje brendovima.“, kaže autor.

Mitja Tuškej ističe da se često u kompanijama srećemo sa rukovodećim strukturama koje brendove pozicioniraju prema svojoj, a ne prema percepciji potrošača, te da je ključna okrenutost ka spolja. Kroz mnogobrojne primere, kako domaćih tako i internacionalnih robnih marki, Tuškej ilustruje najčešće greške u upravljanju komunikacijom brenda, ali i pozitivne iskorake, ističući jaku korelaciju između percepcije brenda i njegovog tržišnog udela i presudnu ulogu „gospodina potrošača“ u tom procesu.
Ako smo do juče mogli da izbegnemo ili čak usmeravamo ponašanje potrošača prema našem brendu, danas, u doba potpune demokratizacije komunikacija kroz digitalne kanale, to se više neće dešavati. Potrošači zaista stvaraju brendove! I, naravno, isto ih tako i ruše. U knjizi govorim o tome kroz pozitivne i negativne primere. Najvažniji zadatak marketinških stručnjaka je da znaju ko su njihovi „frendovi“, da ustanove kako oni vide i razumeju njihov brend i kroz duboko poznavanje njihovog životnog stila, ponašanja, medijske konzumacije i svih ostalih elemenata ’insajta’, uz njihovu pomoć grade i vode priču brenda.“, kaže Tuškej.
„Bez frendova nema brendova“ ističe fokus u prvi plan kao navažniju reč u vremenu informacijskog overload-a i potrebu onih koji upravljaju brendovima da „nađu način kako da zaustave trenutak u metrici i kako da iz svega izvuku ono bitno, ono sitno, malo i sakriveno, što povezuje potrošača sa brendom“, a što prema autorovim rečima, potrošača vezuje za brend i na dalje određuje njegov razvoj, dalji uspeh ili krah.
Pogledaj vesti o: Ekrem Jevrić

Nastavak na NovaEnergija.net...






Povezane vesti

Potrošači zaista stvaraju brendove! I, naravno, isto ih tako i ruše!

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 22.Dec.2016

Mitja Tuškej u knjizi „Bez frendova nema brendova“ predstavlja nove metodologije upravljanja brendom..Knjiga „Bez frendova nema brendova“ vodećeg stručnjaka u oblastikomunikacije brenda u regiji, direktora Direct Media Komunikacije iz Ljubljane Mitje Tuškeja, doživela je svoje drugo, regionalno...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NovaEnergija.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NovaEnergija.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.