Izvor: B92, 30.Nov.2015, 11:33 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zašto Nemce polako napušta optimizam?
Maloprodaja u Nemačkoj, merilo poverenja domaćinstava, smanjena je u oktobru što ukazuje na slabljenje raspoloženja potrošača u najvećoj privredi Evrope.
Maloprodaja je prošlog meseca smanjena 0,4 odsto u odnosu na septembar, kada je stagnirala, navodi nemački Zavod za statistiku, a prenosi agencija Frans pres.
Sa druge strane, na godišnjem nivou, maloprodaja je uvećana 2,1 odsto, dodaje zavod. Podaci o maloprodaji su tradicionalno promenljivi i podložni čestim >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << revizijama.
Potrošačko poverenje u Nemačkoj palo je u novembru četvrti uzastopni mesec, budući da su potrošači zabrinuti zbog rekordnog priliva izbeglica i tražilaca azila, pokazala je prošle nedelje anketa istraživačke kompanije GfK.
"Uporno snažan priliv tražilaca azila dovodi do potonuća optimizma u pogledu ekonomije", navodi GfK. Nemačka ove godine očekuje oko milion izbeglica. Oko 40 odsto ispitanika navelo je da očekuju rast nezaposlenosti u svetlu izbegličke krize, iako uglavnom ne očekuju da će ostati bez posla.