Grdelička klisura najteže gradilište u Evropi

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 18.Avg.2017, 02:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Grdelička klisura najteže gradilište u Evropi

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je zadovoljan rezultatima radova na izgradnji koridora, ali da uvek može brže.

Radovi kroz Grdeličku klisuru biće suštinski završeni do kraja godine, napomenuo je, dok će se jedan deo raditi i u martu - aprilu iduće godine.

Vučić je govoreći o deonici Srpska kuća -Levosoje rekao da je tu problem što su sve naši izvođači i nemaju dovoljno armirača za beton, te ih "uvozimo" iz Albanije i Makedonije.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << />
Novinare je interesovao komentar predsednika na pisanje jednog dnevnika o privatnom životu direktora Koridora Srbije Zorana Babića rekavši da ti što to pišu misle da su mnogo pametni "kada se zavitlavaju sa čovekom".

"Najvažniji su rezultati rada, a privatan život treba ostaviti po strani".

"Mene interesuje kako radi, koliko je posvećen, vredan..." rekao je Vučić i ocenio da oni koji pišu o nečijem privatnom životu na takav način više govore o sebi nego o onome koga pominju.

On je dodao i da 40 godina nešto nije rađeno, da se sada pravi problem da li nešto kasni neki mesec i poručio da staolno nešto pričaju onis sto nisu raduili i ne rade ništa.

Kako je rekao, najupečatljiviji primer toga je stanje u Goši, koju su "ti isti" privatizovali, prodali, opljačkali, uzeli pare i strpali ih u svoje džepove, a sada bi da protestuju, ne valjaju im nove fabrike koje dolaze. . .

Rame uz rame sa razvijenijim zemljama

Vučić je ocenio da objekte kao što je most Vrla u Vladičinom Hanu na južnom kraku Koridora 10 nemaju ni mnogo razvijenije zemlje od Srbije.

Vučić je zahvalio radnicima na predanosti i dodao da se nada da će svi građani Srbije biti ponosni zbog toga što smo sposobni i što smo uspeli da tako nešto napravimo.

Kako je rekao, bez obzira koliko smo izgubili u proteklih 40 - 45 godina, približavamo se kraju jednog velikog posla, a premostiće se i Grdelička i Sićevačka klisura.

Predsednik je, naglasivši značaj autoputeva i kvalitetnih saobraćajnica, naveo primer autoputa Ljig - Preljina i rekao da od kada je otvoren nije bilo žrtava saobraćajnih nesreća na tom delu, što govori o tome koliko je važno imati kvalitetne i bezbedne saobracjajnice.

On je najavio i skori obilazak drugih radova na autoputevima, ali podvukao da kada postavljate mnogo visoke ciljeve i kada imate suficit u budžetu kao što ga sada ima Srbije može o realizaciji tih ciljeva i da se razmišlja i da se sprovode.

U tom smilsu Vucić je ukazao i na značaj dobrih puteva za dolazak investitora.

"Zahvalan sam i srećan što sam predsednik zemlje koja je uspela da se izbori sa stvarima sa kojima pre nismo uspeli da se izborimo" rekao je Vučić.

Izvođači i podizvođači rade danonoćno

Izgradnja Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru je trenutno najteže gradilište u Evropi, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović.

V.d. direktora preduzeća Koridori Srbije Zoran Babić je rekao da izvođači i podizvođači tu rade danonoćno, 24 sata dnevno, i pozvao ih da dodatno ubrzaju radove kako bi građani što pre dobili moderan i bezbedan autoput.

Mihajlović je rekla da je ponosna na naše izvođače i podizvođače, ali i na Koridore i Puteve Srbije.

Kako je rekla, završava se Koridor 10 i da je zbog toga ove godine registrovano 12 miliona vozila više na našim auto-putevima nego 2014.

"To nije zato što se neko odjednom setio da prolazi kroz Srbiju već zato što završavamo moderan autoputa", navela je Mihajlović.

Istakla je da je na našem autoput uveden vaj-faj internet, postavljeni punjači za električne automobile i drugo.

Mihajlović dodaje da je ponosna i zadovoljna i da će sledeće godine biti gotovo kompletan Koridor 10 koji će koristiti građani.

Navodi da autoput znači više investicija, radnih mesta, ali i bolji život za sve nas.

Mihajlović je poručila da će vlada i država pomoći koliko god mogu u realizaciji projekata.

Babić je rekao da je izgradnja autoputa kroz Grdeličku klisuru najveći, najznačajniji i najzahtevniji infrakturkutni poduhvat u ovom delu Evrope.

On je naveo da se u tih 26 km kroz Grdeličku klisuru grade dve velike petlje - Predajane i Vladičin Han, zatim dva tunela od kojih je Manajle sa 1.808 metara najduži u tunel u Srbiji i drugo.

Podseća da se gradi 14 km potpornih zidova, 33 mosta na deonici dugoj 26 km, od kojih je najduži most Vrla od oko 645 metara.

Babić kaže da su na tom mostu stubovi visoki više od 62 metra i da je to najviši i najveći most na južnom kraku Kordora 10.

"Ovo je veličanstveni objekat. Ovi stubovi su veličine jedne dvadesetospratnice. Spajamo ih sa 140 nosača, a svaki je težak 87 tona".

Babić ističe da su radnici vredni i odgovorni i da je angažovano puno domaćih podizvođača, kao i da se radi punom parom po svim vremenskim uslovima.

On je zahvalio predsedniku Vučiću, vladi i Mihajlovićevoj, kao i finansijerima - Svetskoj banci i Evropskoj investicionoj banci i radnicima.

Uz jednu poruku da ovu zahvalnost i podršku ne shvate tako da uspore već da grade još više kako bi projekat kroz Grdeličku klisuru i južni krak Koridora 10 priveli kraju.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.