Izvor: B92, 18.Nov.2008, 03:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Porez se plaća i na donacije

Beograd -- Iako i u Srbiji ima društveno odgovornih kompanija, one su retke, a država još ne podstiče kompanije da se društveno odgovorno ponašaju.

Predstavnici društveno odgovornih kompanije žale se da država ne ceni dovoljno takve akcije, ne promoviše dobre primere, a uz to se, kako kažu, i ležerno odnosi prema onima koji se ponašaju neodgovorno. Društveno odgovorne kompanije ne jure samo za profitom već deo svog uspeha dele sa zajednicom.

To se najčešće >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ogleda u stipendiranju učenika, novčanoj pomoći koju pružaju bolnicama i kulturnim ustanovama, učešću u humanitarnim akcijama.

Time, kako kažu, žele kvalitetniji život u sredinama u kojima rade.

"Ukoliko kvalitet života u sredini u kojoj radite nije dobar, onda čak i ako ljudi imaju dobar posao i solidna primanja, odlučiće se da odu negde drugde gde će moći kada završe svoj posao, da žive bolje kvalitetnije”, smatra Jelena Petković iz kompanije "Tigar”.

Međutim, kompanije u tim akcijama nailaze na brojne administrativne probleme, koji se već godinama ne rešavaju.

"Na donacije u dobrima i uslugama obračunava se PDV, koji onda predstavlja veliko opterećenje i za donatora i za primaoca donacije. Evo kako to izgleda na jednom primeru: mi smo dve sigurne kuće izgradili u Beogradu i jednu dovršavamo u Zrenjaninu, i buvkalno kada se obračuna PDV koji smo morali da platimo tom prilikom, mogli smo još jednu sigurnu kuću da izgradimo”, ukazao je predsednik Upravnog odbora B92 Veran Matić.

"Mislim da država ne nagrađuje ovaj koncept i ne priča o njemu, a ta nagrada može biti i moralna. Država ne promoviše one koji su dobri, a vrlo ležerno se odnosi prema onima koji su loši”, smatra Neven Marinović iz "SMART” kolektiva.

Državni sekretar Ministarstva finansija Slobodan Ilić najavljuje da je Vlada spremna za promene u ovoj oblasti.

"Društveno odgovorna kompanija promoviše i kreira vrednosti i zbog toga će Srbija nagrađivati ovaj model, kako bi se nametnuo kao opšti model ponašanja svih kompanija”, rekao je Ilić.

On je pozvao kompanije da sarađuju kako bi bili pronađeni najbolji modeli saradnje, kako bi sledeće godine u ovo vreme, kada bude predlagan budžet za 2010. u njemu bilo predložene i mere za podsticanje društveno odgovornog ponašanja.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.