Nije auto-put biciklistička staza

Izvor: B92, 30.Jan.2015, 12:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Nije auto-put biciklistička staza"

Direktor CIP Milutin Ignjatović tvrdi da će se zbog izgradnje obilaznice oko Beograda u Leštanima rušiti samo 60 kuća, a ostalo su - pomoćni objekti.

Obilaznica oko Beograda, trasa koja povezuje Bubanj potok i Vinču, neće se pomerati ni za jedan metar.

Oni koji imaju građevinsku dozvolu dobiće odgovarajuću naknadu, a oni koji su kuću zidali bez papira, dobiće po pet ari placa i građevinski materijal za novi dom, odgovor je nadležnih na inicijativu meštana >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Leštana, Ritopeka i Boleča, da budući auto-put ne ide preko njihovih kuća.

Obilaznica oko Beograda je planirani auto-put čija bi ukupna dužina trebalo da bude oko 69 kilometara, a koji bi omogućio izmeštanje teretnog saobraćaja iz prestonice. Projekat je podeljen u tri faze: deonicu A od Batajnice do Dobanovaca (9,7 kilometara), B od Dobanovaca do Bubanj potoka (37,3 km) i C od Bubanj potoka do Pančeva (22 kilometra). Trasa nove obilaznice u Leštanima planirano je da ide ulicama Živka Kazandžića, Kosmajskom, Avalskom, Ravan i Kremenje. Većina "spornih" kuća je podignuta 80-ih godina prošlog veka, mada ima i novijih objekata.

Na trasi obilaznice Sektora C, koja prolazi kroz naselje Leštane, biće srušeno 156 objekata (35 ima građevinsku dozvolu). Na zgradi mesne zajednice, okačen je spisak sa imenima i prezimenima glava porodica koje će morati da se odsele.

Iz Saobraćajnog instituta CIP, koji je radio projekat za ovu stratešku saobraćajnicu, tvrde da nisu sve navedene građevine stambeni objekti.

"Srušiće se oko 60 kuća, a ostalo su pomoćni objekti kao što su šupe, garaže i svinjci. Bio sam na svim razgovorima kojima su prisustvovali predstavnici grada, opštine, države i zabrinutih građana. Svakog puta je potvrđeno da niko neće ostati na ulici, bez krova nad glavom", kaže Milutin Ignjatović, generalni direktor ovog preduzeća.

Inicijativa građana da se put pomeri 100 metara, prema Ignjatovićevim rečima je - nemoguća. On kaže da auto-put nije biciklistička staza da može da se pomera. Ono što je rađeno godinama, što je prošlo svu zakonsku proceduru, veoma je skupo i praktično nemoguće da se pred izgradnju menja.

"Ovo je najoptimalnija trasa. I da hoću nešto da menjam, Republička reviziona komisija nam ne bi dozvolila. Na projektu je radilo oko 100 naših stručnjaka, projektanata, geologa, geometara, planera... Siguran sam da nema ni senke na tehničkoj ispravnosti projekta", kaže Ignjatović.

Ignjatović objašnjava da Sektor C ima tri vezivne tačke - petlju kod Bubanj potoka, ukrštanje sa Smederevskim putem i most u Vinči. Upravo u Vinči imali su obimna istraživanja zbog arheoloških nalazišta.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.