Izvor: Blic, 03.Dec.2016, 08:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

E-bankarstvo i m-bankarstvo imaju jednu TUŽNU posledicu

Posao u banci do pre nekoliko godina važio za jedno od sigurnijih i profitabilnijih zanimanja, ali je trend smanjenja broja zaposlenih i zatvaranja ekspozitura zapretio da ugrozi takvu reputaciju bankarstva. U Srbiji je u junu 2016. u bankarskom sektoru radilo 24.128 zaposlenih, dok ih je na kraju 2010. bilo 29.887, pokazuju podaci koje je Narodna banka Srbije dostavila "Blicu".

U odnosu na kraj 2015, kažu u NBS, do juna 2016. manje je 129 zaposlenih, ali je razlika za šest godina >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << - više od 5.000 radnih mesta.

- U 2016. godini banke su smanjile broj organizacionih delova za 13, tako da je na kraju juna 2016. godine bankarski sektor raspolagao sa 1.717 organizacionih delova. U petogodišnjem periodu (2010-2015) banke su smanjile broj organizacionih delova za 757, od čega se jedna petina nalazila u Beogradu - kažu u NBS

"Krivac" je digitalizacija

Dušan Uzelac, sa portala Kamatica sve manji broj zaposlenih u bankama pripisuje - digitalizaciji.

- Kada imate mogućnost da nešto uradite iz fotelje i da jednim klikom platite račune, zašto biste izlazili napolje i išli do banke - kaže on.

Sa sve većom digitalizacijom, razvojem e-bankinga i m-bankinga ljudi sve manje imaju potrebu za odlaskom do šaltera banke. Banke nam nude širok spektar mogućnosti pomoću kojih možemo da završimo veliku većinu svojih obaveza. Dok banke imaju radno vreme, ne rade vikendima ili praznicima, e-bankarstvo nije uslovljeno radnim vremenom.

Osim pogodnosti da bilo kad, 24 sata dnevno možete platiti zaboravljeni račun, kada jednom popunite elektronsku uplatnicu šablon ostaje ispisan, a na vama je da svakog meseca samo ukucate iznos računa.

Dušan Uzelac objasnio je da smo u jednom trenutku imali 30 banaka, pa se stvorila "opšta trka oko zauzimanja pozicije".

- Kako se tržište razvijalo, tako je i svest o elektronskom bankarstvu rasla. Svi mi se prvo informišemo na internetu, pa tek onda idemo u filijalu. To je glavni razlog zbog koga je filijala izgubila smisao - rekao je Uzelac.

Kako kaže, glavni "problem" je to što ljudi nemaju potrebu da ulaze u filijalu.

- Neće ukinuti sve filijale, ali će smanjiti njihov broj. Elektronskim bankarstvom su svi na dobitku osim zaposlenih, klijenti ne stoje u redovima, a i banke sa manjim brojem zaposlenih imaju i automatski manje rashode - zaključio je on.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.