„Duisport” hoće luku „Dunav”

Izvor: Politika, 21.Apr.2010, 23:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Duisport” hoće luku „Dunav”

Menadžeri nemačke lučke kompanije razgovarali u Pančevu sa vlasnikom luke o izgradnji regionalnog transportnog centra

Najveća kontinentalna luka na svetu nemački „Duisport” zainteresovana je za strateško partnerstvo sa pančevačkom lukom. O detaljima ponude u beogradskoj kompaniji Invej, u čijem vlasništvu je ova luka na Dunavu, koja ima potencijal da postane regionalni transportni centar, nisu hteli da govore uz obrazloženje da je sa ovim partnerom samo razgovarano >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << o tome.

– Najveću korist od saradnje sa lukom iz Duizburga očekujemo na otvaranju novih poslova. Istovremeno razgovaramo i sa drugim potencijalnim partnerima. Odabraćemo, naravno, onu ponudu koja bude najbolja za luku „Dunav”. U razgovorima se koncentrišemo prvenstveno na to kako ćemo povećati prihode sa postojećom infrastrukturom– kaže Đorđe Mihajlović, član pravnog odbora luke i napominje da pančevačka luka ima kapacitet za pretovar dva miliona tona robe, a da trenutno pretovara oko 500.000 tona.

Investicije u samu luku, kaže on, biće u skladu sa razvojem poslova i potrebama za dodatne lučke usluge proistekle iz povećanja posla. To je, kako ističe, snažan podsticaj za razvoj čitavog regiona.

– Poslovanje pančevačke luke, odnosno potencijal tržišta koje gravitira ka njoj i činjenica da se nalazi na raskršću Koridora 10 i Koridora sedam, bili su da se lučka kompanija iz Duizburga zainteresuje za njih presudni – dodaje Mihajlović.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže za „Politiku” da bi za Beograd i njegovu privredu bilo dobro da nemački partner uđe u pančevačku luku, koja je samo deset kilometara udaljena od centra prestonice.

– To otvara više mogućnosti, da u Beogradu bude luka, da od nje bude napravljeno pristanište za brodove ali ne za teret, ili samo za određenu vrstu tereta, tu je i pitanje kamiona koji ulaze tu pa odvoze teret. Kako sad stvari stoje bez razvoja Pančeva, beogradska luka mora da stoji tu gde je i kakva jeste. Mislim da bi bilo logično da u Srbiji neko razmisli o tome što imamo po jednu luku u Beogradu, Pančevu i Novom Sadu. Mnogo smo mi mala zemlja za tri luke – rekao je Đilas.

Inače, menadžment nemačke lučke kompanije je pre dve godine pregovarao sa lukom „Beograd” o strateškom partnerstvu, potvrđeno nam je u ovoj kompaniji. Ali činjenica da se beogradsko teretno pristanište nalazi u centru grada, bez mogućnosti širenja i da ima loše saobraćajne veze u zaleđu, bili su razlozi da odustane.

Luku „Duisport” zvanično smatraju morskom lukom jer plovila idu prema lukama u Evropi, Africi i Bliskom istoku. Svake godine više od 40 miliona tona robe se preveze sa više od 20.000 brodova. Luka u Duizburgu ima 21 pristanište koje pokriva od 1,8 kilometara kvadratnih i 40 kilometara keja.

M. Avakumović

M. Simić

[objavljeno: 22.04.2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.