Izvor: Blic, 08.Okt.2015, 23:24 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Beko Balkans planira da zaposli više od 100 ljudi u Srbiji
Predstavnici kompanije Beko Balkans iz Turske predstavili su večeras planove za svoje poslovanje u Srbiji, gde su ranije otvorili regionalni centar, najavivši da planiraju da u narednih nekoliko godina zaposle više od 100 ljudi u Srbiji.
Takođe su rekli da imaju cilj da do 2018. godine proizvodi te kompanije postanu brend sa najvišim tržišnim učesćem u ovom sektoru.
Generalni direktor Beko Balkans Arel Atakol rekao je da, iako su proizvodi turske kompanije prisutni >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << na tržištu Srbije već više od 12 godina, cilj je bio da se ispuni dugoročna strategija rasta i investicija u Srbiji.
"Beko je u Srbiju došao sa dugoročnom strategijom razvoja i širenja poslovanja, a očekujemo da ćemo u narednih nekoliko godina imati više od 100 zaposlenih", rekao je Atakol na predstavljanju poslovanja kompanije u beogradskom "Beo Ekspo centru".
On je naveo da ta kompanija ima ambiciju da do 2018. godine bude na prvom mestu što se tiče prodaje tih proizvoda i podsetio da je 2014. "Beko Balkans završio na drugom mestu, odnosno kao drugi najrasprostranjeniji brend što se tiče prodaje bele tehnike i kućnih aparata u Srbiji".
“Sigurni smo da je ovako ambiciozan plan moguć zbog toga što naši proizvodi primenjuju najsavremeniju tehnologiju dostupnu svakom potrošaču”, rekao je Atakol.
Kako u kompaniji Beko Balkans ističu, srpsko tržište je jedno od najbitnijih za Beko, što je razlog za osnivanje predstavništva u Beogradu, odakle se upravlja celim regionom Balkana, što uključuje tržišta Srbije, Makedonije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić rekao je da je veoma važno što Beko Balkans ima tako ozbiljne planove za poslovanje u Srbiji, ističući da je "ovo bez sumnje zlatno doba kada su u pitanju ekonomski odnosi Srbije i Turske".
On je novinarima rekao da će Srbija i Turska sigurno imati robnu razmenu koja će premašiti milijardu dolara, a to je, kako je napomenuo, do pre nekolko godina bilo nezamislivo.
On je kao važno ocenio i to što su turski turisti drugi što se tiče broja dolazaka u Srbiju, odmah posle turista iz BIH.
U prvih osam meseci dokazak turista iz Turske je porastao za 50 odsto u odnosu na isti period lane, rekao je Ljajić.
"Naša je obaveza da Beko zadržimo u Srbiji, i da otvore svoju fabriku ovde. Činimo sve da stvorimo takvu poslovnu klimu da se oni odluče na ovaj korak i proizvode u našoj zemlji ", naveo je ministar.
On je rekao da ono što je klub Barselona u fudbalu to je Beko Balkans u proizvodnji bele tehnike.
Ministar je rekao da je činjenica da su dva velika turska brenda došla u Srbiju - Halk banka i Beko, predstavlja najbolji signal za druge turske investitore i ulagače.
Ljajić je rekao i da je jedna turska kompanija, takođe, kupila fabričku halu u Paraćinu, da se očekuje da će u januaru pokrenuti proizvodnju najlonskog konca za tekstilnu industriji i da će se zaposliti oko 500 radnika.
Takođe, na jugu Srbije postoji nekoliko kompanija koje nameravaju da ulažu u oblasti tekstilne industrije, a Vladičinom Hanu u oblasti automobilske indrustrije, dodao je ministar Ljajić.
“Halk banka i Beko su definitivno podstakli i privukli druge ulagače da dođu u Srbiju”, rekao je on.
Ambasador Turske u Srbiji Mehmet Kemal Bozaj istakao da je da Beko podržava šampione, budući da je bio sponzor sportskih takmičenja", jer je, kako je kazao, "ta kompanija i sama šampion".
“Mi od vas očekujemo podršku i sigurni smo i nadamo se da ćete nam izaći u susret i pomoći da još jednog šampiona dovedemo u Srbiju”, rekao je Bozaj.
Beko je drugi najveći evropski brend bele tehnike i brend sa najbržim rastom u ovom sektoru.
Internacionalni je brend kućnih aparata Arčelik grupe, koja ima 14 fabrika za proizvodnju bele tehnike sa 26.000 zaposlenih širom sveta i predstavništvima u 27 država.
Arčelik nudi proizvode i usluge za 10 brendova u 130 zemalja.