Kako je došlo do greške sa uvećanim računima za struju?

Izvor: N1 televizija, 23.Jan.2017, 20:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako je došlo do greške sa uvećanim računima za struju?

Nakon što su na adrese brojnih domaćinstava stigli od 100 do 150 odsto veći računi za struju, Elektroprivreda Srbije poziva građane koji sumnjaju u ispravnost istih, da podnesu reklamacije po regularnoj proceduri na šalterima EPS-a u elektrodistribucijama. Otvoreno je, međutim, pitanje kako je do greške došlo i ko u Srbiji zapravo očitava brojila?

Među stotinama onih kojima je decembarski račun za struju izazvao >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << sumnju, našao se i beograđanin Aleksandar Ćosić, koji za N1 kaže da iako je struju trošio gotovo isto kao i do sada, kada je kovertu sa računom otvorio, iznos je bio gotovo i dvostruko veći.

“Umesto prosečnih 8.000 koliko dobijam svakog meseca, baš za decembar sam dobio 14.000 dinara da platim EPS-u. Potrošnja sigurno nije uvećana jer se grejemo na čvrsta goriva, rutina potrošnje struje je manje-više ista kao i svake godine, svakog meseca. Reklamaciju ću sigurno uložiti, samo mi nije jasno kako je do toga došlo, šta je na mom brojilu tačno pisalo“, kaže Ćosić.

Zato pitanje glasi - ko očitava struju sa oko 3,5 miliona brojila, koliko ih je ukupno širom Srbije? Od prošlog leta to ne rade više omladinci iz zadruga, kako je godinama unazad bila praksa, već konzorcijum firmi, na čelu sa kompanijom "Sikvester", objašnjava Aleksandar Đorđević, novinar-istraživač BIRN-a.

"Konzorcijum predvodi agencija za zapošljavanje 'Sikvester'. U tom konzorcijumu su još par privatnih agencija za obezbeđenje što je takođe neka novina i neka čudna okolnost da agencija za obezbeđenje obavlja ovaj tip posla i još par omladinskih zadruga koje su i inače obavljale taj posao“, kaže Đorđević.

Novinar BIRN-a navodi da je taj konzorcijum ponudio 39,99 dinara po brojilu, što je duplo više nego ranije. Tako posao mesečno obavljaju za 142 miliona dinara, odnosno, za dve godine kako je sporazumom predviđeno: za očitavanje brojila zaradiće oko 30 miliona evra.

Prema saopštenju Elektroprivrede Srbije, u toku je unutrašnja kontrola kako se očitavanje i sprovodilo, a nakon istrage, navode u EPS-u, svi koji nisu poštovali proceduru biće smenjeni.

"Pojačanom kontrolom očitavanja stanja brojila za januar biće ispravljene greške koje su načinjene u čitanju za decembar. U januarskom računu biće utvrđena potpuno tačna stanja. Svi građani koji sumnjaju u ispravnost decembarskih računa za električnu energiju, imaju rok za prigovor od osam dana“, navode iz EPS-a.

A sporazumom je, dodaju u BIRN-u, predviđeno i da za sve dokazane reklamacije preko 0,1 odsto od ukupno očitanih brojila kaznene penale snosi upravo taj konzorcijum. Ili praktično - svi građani kojima se uvaži reklamacija biće obeštećeni na račun konzorcijuma.

Kako u EPS-u nismo dobili sagovornika, ostaje nejasno, na koga će se od učesnika u procesu najavljena istraga i odnositi?

Međutim, iz EPS-a nedvosmisleno tvrde da broj reklamacija ne izlazi iz prosečnih okvira, odnosno da je na nivou Beograda primnjeno manje od pomenutih 0,1 odsto prigovora.

U ceo slučaj oko decembarskih računa uključila se i Komisija za zaštitu konkurencije, koja će ispitati da li je bilo i zloupotrebe dominantnog položaja, te da li je došlo i do povrede konkurencije.

Nastavak na N1 televizija...






Povezane vesti

Rok od osam dana za reklamaciju računa za struju

Izvor: N1 televizija, 23.Jan.2017

Nakon što su na adrese brojnih domaćinstava stigli od 100 do 150 odsto veći računi za struju, Elektroprivreda Srbije poziva građane koji sumnjaju u ispravnost istih, da podnesu reklamacije po regularnoj proceduri na šalterima EPS-a u elektrodistribucijama. Otvoreno je, međutim, pitanje kako je...

Nastavak na N1 televizija...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.