Zanimljive lokalne vesti i tračevi
28.Dec.2006, 12:00, Izvor: Politika
Dnevne novine neki ne čitaju zato što ih to ne zanima (47 odsto), drugi zbog zauzetosti, a treći zbog cene U Srbiji dnevne novine svakoga dana čita 29 odsto građana i za to utroše u proseku 46 minuta. Među ovom kategorijom čitača najveće je interesovanje za lokalne vesti, zatim za informacije iz zemlje i vremensku prognozu, a tek potom za ekonomske teme, plate, standard vesti iz >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << sveta i druge. Najviše čitalaca je u gradskim sredinama.
Ovo su neki od rezultata istraživanja "Šta čita Srbija" koje je za nevladinu organizaciju "Ajreks pro medija" obavila agencija "Strateški marketing" početkom novembra. Istraživanjem, čiji su rezultati saopšteni juče, obuhvaćeno je 1.658 ispitanika od 15 do 70 godina.
Prema odgovorima ispitanika, najčitanije dnevne novine u Srbiji su "Blic", "Večernje novosti", "Kurir" i "Politika". Anketari su uzgred saznali da dnevne novine neki ne čitaju zato što ih to ne zanima (47 odsto), drugi zbog zauzetosti, treći zbog cene, a neki sumnjaju i u objektivnost dnevnih izdanja.
Cena nije zanemarljiva, posebno kad je reč o čitanosti časopisa, jer gotovo dve trećine smatra da su ova izdanja skupa, a svega 12 odsto da nisu. Po rečima Dejana Vujovića, iz "Strateškog marketinga", časopise jednom sedmično čita jedna trećina, druga trećina jednom mesečno, a preostali to uopšte ne čine. U njima, čitaoce najviše interesuju teme o putovanjima, filmovima, ali i trač rubrike. Kod nas su najčitaniji "Blic Žena", "Skandal","Nedeljni telegraf", "Glorija". Što se tiče političkih časopisa primećeno je da relativno opada interesovanje publike za tu vrstu izdanja. Da su dnevne novine pod uticajem određenih lobija, organizacija ili pojedinaca smatra 39 odsto ispitanika, navodeći da su to političke stranke, bogataši i slično. Međutim, 57 odsto ispitanika isključuje mogućnost da postoji takav uticaj.
M. P.
[objavljeno: 28.12.2006.]
Nastavak na Politika...
1
1
Pogledaj prvu stranicu sajta Vesti.rs za najnovije vesti
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva ovog sajta, već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite kako bi uklonili sporni sadržaj.
Vaši prijatelji prate vesti i preko Facebook-a.
Prikljuci se i ti !